Ga naar inhoud

hoe kleurinstellen dreambox 500?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb net een dreambox 500 aangeschaft. Ik heb m via scart aangesloten op de tv en rgb in instellingenmenu aangepast.

De kleuren zijn echter te rood en te donker. Er zit dus teveel kleur en contrast in.

Ik heb (voorlopig) nog kabel en om nu het tv toestel iedere keer in te stellen op de juiste kleur.......... .

Is er een mogelijkheid om dit in de dreambox aan te passen? Hoe anders?

Ik draai met gemini 2.4

Geplaatst:

Hmmmm nee niet echt. (via de dreambox)

Ik heb na de overstap van kabel naar sat ook de TV weer gecalibreerd. Ook te rood, te groen en te weinig contrast.

Op zich is dit normaal, en toont aan dat sat veel beter signaal levert dan kabel.

Mijn oplossing was: stoppen met kabel kijken.

Even serieus: afhankelijk van je tv kan je soms meerdere profielen aanmaken, mocht dat gaan maak dan gewoon 2 profielen aan, 1 voor de sat en 1 voor de kabel.

Gaat dat niet, probeer dan (als je tv er tenminste meerdere heeft) om een andere scart ingang te gebruiken. Op onze tv zitten 3 scart aansluitingen, maar niet elke scart aansluiting kan RGB aan. (De TV ziet gewoon composite binnenkomen op scart 2 en 3)

Assumption is the mother of all fuckups

Geplaatst:

Gouden tip Cellie.

ik heb de scart omgewisseld, en het beeld is nu oké.

Zit ik toch met de 2e scart in de maag. De dvd speler heb ik daar nu op aangesloten. Is nu dus een probleem tav kleur.

Ik heb een sony tv en in het menu niets gevonden om de scart op rgb te zetten.

Iemand een idee hoe je beide scarts als rgb kunt gebruiken?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen