The Iron Maiden Geplaatst: 3 november 2005 Geplaatst: 3 november 2005 Hallo, In de database heb ik gezocht hoe je een swapfile op je dreambox kunt aanmaken. Prima uitleg, en na het afwerken van de instructies heb ik een swapfile van 256 MB op mn harddisk. Tot zover alles prima. Nu staat er onderaan dat ik in /var/etc/init de regel swapon/hdd/swapfile moet plaatsen om automatisch een swapfile aan te maken bij het booten van mn dreambox. (Indien ik dit verkeerd interpreteer hoor ik dit graag) Ik had nog een init in mn /var/etc staan, dus deze heb ik aangemaakt de de betreffende regel toegevoegd. Als ik na het herstarten van mn dreambox met telnet inlog en het commando FREE geef, is mn swapfile weer 0 kb groot. Wat doe ik verkeerd?? PS. Ik heb ook geprobeerd swapon/hdd/swapfile te vervangen door swapon /hdd/swapfile, maar dit biedt geen oplossing. Alvast bedankt, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Gast Geplaatst: 3 november 2005 Geplaatst: 3 november 2005 Ik weet niet wáár je die regel hebt toegevoegd, op welke regel bedoel ik dan, maar hij moet in ieder geval aangeroepen worden voordat Enigma start. Ook is het tegenwoordig mogelijk om vanuit Enigma de swapfile aan te maken. Welke image gebruik je? groeten!
Gekkenhuis Geplaatst: 4 november 2005 Geplaatst: 4 november 2005 Swapfile word pas gebruikt als het nodig is, dus dat hij op nul staat is heel normaal. Ga maar eens heelveel dingen tegelijk openen zodat de box lekker loopt te zweten en kijk dan nog maar eens een keer via free, dan zul je zien dat het wel werkt. Terminste op deze wijze werkt het bij mij. Groetjes Gekkenhuis
cellie Geplaatst: 4 november 2005 Geplaatst: 4 november 2005 Als ie op nul staat is er echt geen swapfile aanwezig. Code: total used free shared buffers Mem: 30044 27620 2424 0 1032 Swap: 32760 0 32760 Total: 62804 27620 35184 Zoiets zou er moeten staan. De (SIZE > 0) en (USED >= 0). Assumption is the mother of all fuckups
The Iron Maiden Geplaatst: 4 november 2005 Auteur Geplaatst: 4 november 2005 Ik heb een swapfile aangemaakt zoals hier beschreven staat. Ik heb verder weinig verstand van linux, dus ik kan je geen verdere informatie geven. Ik draai overigens op Pli Beryl The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen