Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

In de database heb ik gezocht hoe je een swapfile op je dreambox kunt aanmaken. Prima uitleg, en na het afwerken van de instructies heb ik een swapfile van 256 MB op mn harddisk. Tot zover alles prima.

Nu staat er onderaan dat ik in /var/etc/init de regel

swapon/hdd/swapfile

moet plaatsen om automatisch een swapfile aan te maken bij het booten van mn dreambox. (Indien ik dit verkeerd interpreteer hoor ik dit graag)

Ik had nog een init in mn /var/etc staan, dus deze heb ik aangemaakt de de betreffende regel toegevoegd.

Als ik na het herstarten van mn dreambox met telnet inlog en het commando FREE geef, is mn swapfile weer 0 kb groot.

Wat doe ik verkeerd??

PS. Ik heb ook geprobeerd swapon/hdd/swapfile te vervangen door

swapon /hdd/swapfile, maar dit biedt geen oplossing.

Alvast bedankt,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Ik weet niet wáár je die regel hebt toegevoegd, op welke regel bedoel ik dan, maar hij moet in ieder geval aangeroepen worden voordat Enigma start.

Ook is het tegenwoordig mogelijk om vanuit Enigma de swapfile aan te maken. Welke image gebruik je?

groeten!

Geplaatst:

Swapfile word pas gebruikt als het nodig is, dus dat hij op nul staat is heel normaal.

Ga maar eens heelveel dingen tegelijk openen zodat de box lekker loopt te zweten en kijk dan nog maar eens een keer via free, dan zul je zien dat het wel werkt.

Terminste op deze wijze werkt het bij mij.

Groetjes Gekkenhuis

Geplaatst:

Als ie op nul staat is er echt geen swapfile aanwezig.

Code:
               total         used         free       shared      buffers    Mem:        30044        27620         2424            0         1032   Swap:        32760            0        32760                            Total:        62804        27620        35184                             

Zoiets zou er moeten staan. De (SIZE > 0) en (USED >= 0).

Assumption is the mother of all fuckups

Geplaatst:

Ik heb een swapfile aangemaakt zoals hier beschreven staat. Ik heb verder weinig verstand van linux, dus ik kan je geen verdere informatie geven.

Ik draai overigens op Pli Beryl

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen