Ga naar inhoud


Kanalen zoeken met Dbox2 in Multikabel gebied...(Neutrino Sportster)


Gast klaasvs31

Aanbevolen berichten

Ik heb een Nokia Dbox2 met Multicam en het aangepaste Neutrino image van pSycho-Y2K erin zitten. Het bouquet wat in deze image zit werkt niet met Multikabel.

Als ik nu de kanalen wil zoeken met de automatische scanfunctie vindt de Dbox maar 24 kanalen (TV). Deze kanalen werken wel goed.

 

Hoe is het mogelijk om alle zenders (TV + radio) in mijn bouquet te krijgen??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klaas, heb jij echt alleen maar een nieuw Sportster image op de Dbox2 gezet en daarna bovenstaande cables.xml in de desbetreffende directory geplaatst en had je daarna met een originele kaart van Multikabel gewoon weer beeld? Dus je hoefde geen bestanden meer te bewerken met Telnet o.i.d.? Ik ben een leek dus dat snap ik allemaal niet zo goed. Ik heb wel al verbinding met m'n Dbox2 door middel van een netwerkkabel en een FTP-programma. Ik kan dus al precies zien wat er op m'n Dbox staat.

 

 

Als je echt alleen maar de nieuwe Sportster image op de Dbox2 hoeft te zetten, kan je (of iemand anders) me uitleggen hoe ik de Sportster image met een netwerkkabel op m'n Dbox krijg?

 

Ik ben trouwens benieuwd waar jij de Dbox2 gekocht hebt? Toevallig in Wieringerwaard? Zo ja, dan weet ik tenminste zeker dat ik ook een multicam erin heb zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Dbox uit Duitsland, en ik heb zelf vorige week de Multicam erin gebouwd. Dan werkt ie met orginele Multikabel kaart (uiteraard) en het bewerkte image uitstekend!

 

Image uploaden kan het beste met de Flashing Assistent van Hallenberg. Kan je gewoon overal downloaden.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag 1: Kan je met Hallenberg ook de image die nu op de Dbox2 op de computer opslaan zodat als het met de nieuwe Sportster image niet lukt, je de oude weer op de Dbox2 kan zetten?

 

Vraag 2: Hoe kan ik zien wat voor een cam er nu in m'n Dbox2 zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat ik m'n Neutrino image opsla in de tmp map en ik zet m'n Dbox uit om aan de computer te hangen, wordt de tmp map leeg gehaald. Als ik dus met een FTP programma kijk, is de map leeg.

 

Ook omgekeerd: als ik de Sportster image via FTP in de tmp map zet en ik koppel later de Dbox weer aan m'n TV dan is de tmp map weer leeg dus ik kan de image dan niet op die manier laden.

 

De Sportster image flashen met Hallenberg lukt ook niet..... Ik ben ten einde raad! Wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké Weazel, dan sleep ik m'n computer naar beneden om hem naast de televisie te zetten. Dan hoeft de box niet uit en moet het wel lukken. Als het met Hallenberg namelijk niet lukt, dan kan ik het image-bestand met FTP in de tmp map zetten en dan met de televisia aan via de expert instellingen het Sportster image bestand flashen?

 

Hallenberg doet namelijk helemaal niets. Ik heb het IP-adres en het MAC-adres al op de juiste waarden gezet waardoor ie wel pingt. Ik wacht dan een half uur maar er gebeurt niets. Wat moet ik nog meer aanvinken/uitvinken?

 

Ik heb trouwens Sportster 1.0. Zou iemand mij kunnen pm-en zodat ik mijn e-mailadres kan doorgeven om een nieuwere versie te ontvangen. Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik had inderdaad de Zonelabs firewall niet uitgezet. Ik ga dat vanavond nogmaals proberen. Liever op deze manier, want de computer verslepen naar de televisie is natuurlijk ook niet alles.

 

Dus in Hallenberg hoef je echt niets in te stellen? Alleen zorgen dat het Ip-adres en het MAC-adres goed staan?

 

Ik zet dan eerst Sportster erop met Hallenberg. Daarna de aangepaste cables.xml via een FTP-programma. Daarna het officiele Multikabel kaartje erin, zenders zoeken en dan moet ik weer beeld hebben. Toch?

 

Ik heb trouwens Sportster 1.0. Zou iemand mij kunnen pm-en zodat ik mijn e-mailadres kan doorgeven om een nieuwere versie te ontvangen. Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat tips:

 

1. Er is een zoekfunctie aanwezig gebruik deze aub

2. Zie het volgende sticky onderwerp over de dbox2:

http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...p;page=0#906214

3 .Je Ip zet je met Dbox, Settings, Netwerk etc

4. Je login is standaard Root zonder wachtwoord

5. Kleur is via Dbox, Settings, Video te corrigeren kies maar een andere optie

dan S-video en je ziet weer kleur

DM800 HD - Met OpenPLI

Dat is bedoeling als het weer werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...