Ga naar inhoud

Newcamd crasht op MTV transponder

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enige weken heb ik herhaaldelijk problemen met de MTV transponder(op Astra 1, met MTV Hits, MTV Base, VH1 en VH1 Classic), en wel het volgende:

Er draait (binnenshuis) een Linux server die de kaart (binnenshuis) deelt met meerdere Dreamboxen. Dit werkt allemaal vlekkeloos, de Linux server draait de nieuwste cardserver.i386 en de Dreamboxen draaien newcamd 6.04 als client. Op de Dreamboxen staat de laatste Pli.

Zodra tijdens zappen de MTV transponder bereikt word, is er een hele grote kans dat newcamd er gewoon mee ophoudt. Het vreemde is dat zowel mgcamd als camd3 geen enkel probleem ermee hebben, ook al connecten die gewoon naar dezelfde cardserver.

Herkent iemand dit probleem, en zo ja, wie weet er een oplossing?

Nog een kleine toevoeging: ik heb van zowel de cardserver als van newcamd diverse oudere versies geprobeerd en het probleem blijft daarmee bestaan. Zelfs newcamd 5.28 doet precies hetzelfde.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:

hoi berttwasbeer hier ik heb een sortgelijk probleem dat de mtv,s het niet doe ook ik draai een newcamd server (5.28) maar ik krijg hem wel aan het werk met newcamd als ik de keys eraf gooi doet alles het weer ik zou zeggen probeer het maar eens of dit bij jou ook zo is hij wil hem dus met de \keys openen terwijl hij naar de card moet kijken succes o ja het lijkt wel alsof wij de enige zijn met dit probleem weinig ondersteunig groetjes bertwasbeer

Geplaatst:

Nou, ik denk dat ik een ander probleem heb. De keys heb ik allang niet meer in de keylist staan, dus dat kan het probleem niet zijn.

Het probleem bij mij is ook niet dat er helemaal geen beeld verschijnt, er verschijnt wel beeld maar als je wat zapt dan knalt de newcamd executable er gewoon ineens helemaal uit en werkt vervolgens geen enkele gecodeerde zender nog... De enige oplossing is dan om newcamd op nieuw te starten en dan werkt het weer. Maar het gebeurt knap vaak en is behoorlijk irritant.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen