Ronaldd Geplaatst: 6 november 2005 Geplaatst: 6 november 2005 Het is niet iedereen duidelijk (het is mij ook nog niet 100% duidelijk) hoe de relook omgaat met de settings database. Dit zijn mijn ervaringen. op de 400s, met gebruik van hdd, wordt de database gebruikt die op de hdd staat (/home/relook/db/db.dat) Bij het afsluiten van de relook wordt een backup gemaakt. Deze backup wordt geplaats in het flash (/home/relook/dir_db/db.dat.backup.gz en /home/relook/dir_db/db.dat) de db.dat.backup.gz wordt gebruikt voor reparatie indien de versie op hdd corrupt is. De db.dat wordt gebruikt als er geen versie is op hdd (vervangen/formateren hdd) Als een image bouwer een image maakt met database deel (bijf. all_noboot.img) dan heeft de image bouwer de keuze om een lege database file te plaatsen of de huidige te laten gebruiken. De image bouwer doet dat door in de database dir van de image een file db.dat.new te plaatsen. Deze overschrijft altijd de vorige versie. Het is dus aan de image bouwer of settings verloren gaan of niet. Dit geld dus alleen voor images met database deel. Voor images zonder database deel blijven altijd de settings behouden. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 7 november 2005 Geplaatst: 7 november 2005 Nog even toevoegen aan deze duidelijke uitleg dat de relook indien ze in PANIC of PAni slaagt zoner enig problemen er terug uitkomt dankzij deze backup. Het is een beetje zoals een restore van Windoos, maar dan wel automatiszch en efficient, ja ik ben een fan van deze decoders, en neen ik word hier NIET voor betaald.
DroomDoos Geplaatst: 9 november 2005 Geplaatst: 9 november 2005 Ik kreeg al snel wat PANIC's na de taal te kiezen en noem maar op. Fijne database, hopelijk komt hier nog wat duidelijkheid over. DroomDoos
Gast Geplaatst: 10 november 2005 Geplaatst: 10 november 2005 Kan je wat meer uitleg geven. Welke firmware gebruik je en weleke taal? Indien je Panic krijgt is het beste terug op te starten en dan de instellingen te doen die je wenst en dan een reboot. Blijf je problemen krijgen plaats dan eerst een volledige image met db in je machine om je corrupted db te wissen. Suk6
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen