Ga naar inhoud

mgcamd 1 hoe intern sharen met deze als client andere config als eerst

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik krijg deze camd niet aan de gang met mijn oude config werkt deze niet meer wie weet hoe dit wel werkende te krijgen is groetjes bertwasbeer

Geplaatst:

mgcamd maakt bij sharing gebruik van de configuratiefile van het type cam van de server.

Als je dus met een Radegast server wilt connecten, is het het makkelijkst om ook eerst op je client een Radegast emu zo in te stellen dat-ie draait.

Dan weet je zeker dat je Radegast config in orde is.

Als je radegast zo ver hebt, installeer je mgcamd, en zet in /var/keys/mg_cfg de regel voor de network mode (G:) op 01 als je een newcamd server hebt, 02 voor Radegast, 04 voor cam3d.

Als mgcamd een keer draait kun je de Radegast emu zelf (niet de config!) weer verwijderen om de var wat leger te maken.

Suc6, Lion

Geplaatst:

dus als ik het goed begrijp moet ook deze gewoon werken met de config van newcamd en camd3 dus hoef nergen een config te plaatsen.

bij mijn vorige mgcamd versie moest ik hem in newcs config plaatsen en werkte deze goed maar waar moet ik deze nu plaatsen alvast bedankt bertwasbeer

Geplaatst:

Ah, maar dan gebruik je dus newcs als cardserver ipv mgcamd of newcamd.

Dat kan ook, newcs is zo flexibel dat je met ongeveer iedere emu daarmee kunt connecten.

Ik heb zelf alleen nog nooit newcs gebruikt, dus daar weet ik minder van dan jij.

Kijk in ieder geval even in /var/keys/mg_cfg naar de regel met G: hoe die staat. Als die niet goed staat werkt er niks.

Greetz, Lion.

Geplaatst:

als eerst weer bedankt voor de snelle service lion251

maar nu snap ik hem echt niet meer ik heb mgcamd met een uitleg dat mgcamd de config van newcamd gebruikt.

maar dat ik deze moet plaatsen in var/tuxbox/newcs.conf deze zet ik er ook op als ik de config van mgcamd via de box instaleer

maar waar kan ik anders een config plaatsen gewoon in var/tuxbox/newcamd.conf

of camd3 citeer (Ah, maar dan gebruik je dus newcs als cardserver)

ik neem aan dat je hier bedoelt dat ik newcs als cardserver client

alvast bedankt bertwasbeer

Geplaatst:

Bert als je die via je menu groene knopje installeerd komt het vanzelf op de juiste plek

nu moet je alleen in de gaten houden dat na een aanpassing die config nog mountet is

het makkelijkst voor jou is

dcc

ftp

kijken waar je config staat

klik met je rechter muis op de config

nu atrib aan klikken

nu 755 aan klikken

en het staat goed

hier kun je zo ook je config aanpassen

Groeten Fred.

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Geplaatst:

het is gelukt de fout was config newcamd zat niet op de juiste plek denk ik

de newcamd config stond alsvolgt var/tuxbox/config/newcamd/newcamd.conf

nu verplaatst naar var/tuxbox/config/newcamd.conf

en zo werkt hij maar mijn vraag is wat is nu precies de plaats van de config ik weet dat mgconf in de var/keys de config is voor plaatsen van keys , update,s , en andere zaken als op wat voor een soort server ik inlog (newcamd)

g 01 (alleen met deze config werkt het nog niet)maar nu gebruikt hij een newcamd config en het schijn ook te kunnen met een camx waar defineer ik nu waar de config uitgelezen moet worden

alvast bedankt bertwasbeer

Geplaatst:

fredo ik precies gedaan wat jij zij stap voor stap eerst alle configs verwijderd incl var/tuxbox/config/newcs.conf toen via de box mgconfig geload

het enige wat ik kam vinden is dat deze newcs.conf weer op dezelfde plaats terugzet en dat in var/keys/mgconf er weer staat maar in die mgconf kan ik toch geen server ip ingeven? dus ik heb nog ergens een config nodig als ik newcamd in dezelfde pad zet werkt het goed maar je zij dat dit ook met camx kan wat moet ik dan bij G 01 (voor newcamd) neerzetten en ik heb al een config werkende config met de server met camx en dan alvast bedankt bertwasbeer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen