Gast Geplaatst: 6 november 2005 Geplaatst: 6 november 2005 Ik ben een beginner, niet echt handig met Linux.Ik heb een Dreambox7020 met een harddisk waar ik met multiboot oa Hydra109 en Gemini240 op heb geïnstalleerd. Nu werkt de tuxtxt bij de Gemini niet goed, hij komt niet goed in beeld, ook al verschuif ik de plek met de setup. In de Hydra werkt hij wel goed, maar ik wil verder gaan met Gemini. Ik neem aan dat het door een andere versie van tuxtxt komt en wil dus een nieuwere versie van tuxtxt installeren, na lang zoeken vond ik een versie 1.88 met een .cfg en een .so file Er moeten nieuwere versies zijn, ik zag 1.93 in een ander image, maar ik kon ze niet vinden. Mijn vraag: hoe installeer je dat? In het Gemini menu staat de optie “manual install” maar waar vindt hij z’n files? En wat voor file moet hij hebben? Ik heb de .so en .cfg in tmp gezet, maar hij ziet niets. Ook het vervangen van alle tuxtxt.so en .cfg files die ik maar kon vinden, veranderde niets.
Gast Geplaatst: 7 november 2005 Geplaatst: 7 november 2005 Is er nu echt niemand, die eeven aangeeft waar ik het moet zoeken?
dAF2000 Geplaatst: 7 november 2005 Geplaatst: 7 november 2005 Ik heb geen 7020, maar dit zou ook moeten werken: Zet de .so en .cfg file van de tuxtxt die je hebt gevonden in /var/tuxbox/plugins. De 7020 heeft eigenlijk een andere directory die ik zo niet weet, maar ik geloof dat dat vanzelf goed gaat. Als 't dan goed is, staat er vanzelf een tuxtxt onder je plugins.
Gast Geplaatst: 7 november 2005 Geplaatst: 7 november 2005 In de hdd, waar de images staan heb ik dus in images\gemini240-image-7020-dreambox\var\tuxbox\plugins dat gezet, maar nergens effect. Ook in \tmp "sorry, addon not found".
dAF2000 Geplaatst: 7 november 2005 Geplaatst: 7 november 2005 Gewoon je image opstarten en dan in /var... zetten. /var wijst dan vanzelf naar de goeie lokatie. En verder installeren is dan niet meer nodig.
Gast Geplaatst: 7 november 2005 Geplaatst: 7 november 2005 Sorry, maar ik snap het niet. Ik had de indruk dat met het booten je vanuit je hele OS uit de harddisk kwam, en dus uit bijv hdd/images/gemini240-image-7020-dreambox. Maar wat ik in /var zie, zit op mijn flash geheugen, dacht ik, en daar had ik de originele dreambox software op gezet. Moet je daar je plugin zetten? Als ik via telnet met "ls" naar /var kijk, zie ik tuxbox staan, dus cd tuxbox, en dan zit ik opeens in etc/tuxbox. Ik hoor toch in var/tuxbox te staan? Goed, als ik jouw aanwijzing volg, moet ik dat de .os en .cfg files in /var zetten, waar nu helemaal niet van dat soort files staan? Ik heb het gedaan, maar geen enkel effect. Hoe kun je zien of er, en welke plugin werkt? Met "ps" zie ik alleen maar enigma en camd3 processen werkend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen