Gast Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Hallo Satters, Wie heeft er ervaring met de transfer module van bovengenoemd programma met een 7020 S. Via blue panel krijg ik volgens mij de juiste samba versie voor de 7020 niet geinstalleerd, althans ik zie hem niet in mijn plug ins verschijnen en file sharing werkt vooralsnog niet. Als ik onder start uitvoeren \\192.168.1.40 (mijn locale IP adres invoer) dan geeft hij aan geen netwerk te hebben. Dit lijkt er dus sterk op dat Samba niet geinstalleerd is, of niet juist geconfigureerd is. Wie weet raad. Bij geavanceerde instellingen staat file sharin op enabled en ik heb in samba.conf alles aangevinkt, dus zowel lezen, schrijven etc.
Gast Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Samba staat niet in het lijstje van de plugins (althans niet bij de 700s met PLi Beryl). Als file sharing enabled is worden de processen 'nmbd'en 'smbd'op gestart. De configuratie voor samba staat in /etc/smb.conf Hierin moet je je''shares'opgeven (bijv. harddisk) welke je dan mapped op je windows bak. Check via een telnet sessie of deze processen draaien. Op je windows bak : \\192.168.1.40\harddisk gr jpu
loewe fan Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Hallo Carmichael, Ik heb onlangs ook DVR-STUDIO PRO aangeschaft. En ook ik krijg van die wazige meldingen via de Transfer Module. Nu is het zo dat de Module ook aangeeft dat je de smb.conf via FTP eruit moet gooien en dat heb ik dus gedaan. Ik moet dus nu Samba erop gooien maar waar moet ik die dan neerzetten en werkt die nog wel zonder smb.conf. Weet jij hier misschien een antwoord op. Ik draai met een 7020 org.in de flash en op usb Gemini. PS.die file die je kunt downloaden via DVR-PRO om de Transfer Module in werking te stellen is dat voor zowel de 7000 als de 7020 mvgr Loewe Fan
Gast Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Hallo Loewe Fan Heb net het support forum van DVR-STUDIO PRO doorgefietst, maar er blijken heel veel problemen te zijn met Samba in combinatie met Dreambox en alternatieve images. Ik heb een van die programmeurs zojuist twee mailtjes gestuurd en hoop dat hij mij/ ons verder kan helpen. Ze blijken al bezig te zijn met een FTP oplossing voor o.m. de Dreambox, omdat veel mensen hiermee liggen te stoeien. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet weet waar je Samba handmatig moet installeren. Heb dit automatisch via blue panel gedaan. Volgens de bekende Gemini site moet dit handmatig in var/tmp worden gekopieerd, dient dan wel tar.bz2 file te zijn, als ik het goed heb en dan moet het goedkomen. Overigens had ik niet begrepen, dat de smb.conf. file helemaal gedelete moest worden, maar er staat inderdaad remove via FTP als het niet automatisch lukt en dat betekent inderdaad verwijderen. Of Samba nog werkt zonder deze file lijkt mij het proberen waard en zonder al te veel risico. Welke snelheid heb jij overigens als jij de TS files via FTP eerst naar je PC kopieert? Dit gaat bij mij dramatisch langzaam, maar dit zal wel het bekende netwerkprobleem van de 7020 zijn.
loewe fan Geplaatst: 9 november 2005 Geplaatst: 9 november 2005 hallo Carmichael, Ik zou het op prijs stellen als je een antwoord krijgt op je vragen aan die programmeurs, om mij op de hoogte te houden. Omtrent de snelheid om de films van de DB naar de PC te krijgen moet ik wel zeggen dat het met de 7020 langzamer gaat als met de 7000, dit via TS-man. De snelheid op zich weet ik niet want ik zit niet achter een router of switch. Ik ben namelijk van provider veranderd, en de aansluiting naar de nieuwe duurt nog een aantal dagen. Ik zit nu even bij de buurman op. Zodra ik bij de nieuwe provider ben aangesloten zal ik samba even installeren en proberen of die het dan doet. Je hoort dan wel van mij, mocht je reacties krijgen dan hoor ik het graag. mvgr Loewe Fan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen