rai Geplaatst: 8 november 2005 Geplaatst: 8 november 2005 Ook ik ben aan het spelen geslagen met NewCS. Ik dacht slim te zijn en via de TCP optie met adduser de gebruikers toe te voegen. Echter dat werkt bij mij dus niet. Ik moet ze gewoon netjes in de XML file zetten. Hierna werkt het prima. Maar als je dus een user wil toevoegen, dan moet je de server eerst een shutdown geven en weer starten. Heeft iemand al eens getest met di eadduser optie? Als het dan wel werkt (het gaat om een MGCAMD en een NEWCAMD client) wat doe ik fout? Het is toch gewoon "adduser testuserid userpasswd"? Of werkt dit niet voor het NEWCAMD server deel dat erin zit?
cellie Geplaatst: 9 november 2005 Geplaatst: 9 november 2005 Ehm ik geloof dat dat ook een soort van 'nood' user is. Ik heb het geprobeerd met MGcamd, daar werkt het goed, maar de users worden alleen in /tmp opgeslagen. Om ze echt toe te voegen moet je idd de XML aanpassen en restarten. Assumption is the mother of all fuckups
deeejeee Geplaatst: 9 november 2005 Geplaatst: 9 november 2005 Het is idd een tijdelijke user, na een restart wordt deze verwijderd. Het gaat om deze regel in je Newcs.xml file: <userfile>/tmp/users.txt</userfile> Ik heb het bestand "users.txt" gemaakt in tmp, daarna werkte het. DM8000 ruDREAM Infinity X
rai Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Geplaatst: 12 november 2005 Dat het tijdelijke users zijn is me duidelijk, maar als ik een user toevoeg en probeer te connecten met m'n SkyStar2 kaart die WINCSC gebruikt dan kan ik niet connecten. Ik moet deze user echt in de XML file toevoegen en de server opnieuw starten voordat ik iets met dat id kan. Zal nog eens proberen of het met de dreambox toevallig wel werkt.
deeejeee Geplaatst: 12 november 2005 Geplaatst: 12 november 2005 Hoi rai, Kijk eens of je het bestand users.txt in tmp hebt staan. In dit bestand staan alle users. Newcs zet hier ook de user die je met telnet toegevoegd hebt. Bij mij werkt het als ik het volgende doe: telnet dreambox 50000 ......... adduser username password...... users.......................... Nu zie ik de nieuwe user in de lijst staan. DM8000 ruDREAM Infinity X
rai Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Geplaatst: 12 november 2005 Ik zie de users ook in de lijst staan. Ik zie zelfs dat m'n dreambox connect in de logging. Kom hem zelfs tegen in de lijst als je in die commandshell users intikt en dat hij is verbonden, maar geen beeld. Voeg ik nu deze zelfde user toe in de xml file, herstart newcs en dan heb je wel beeld. Ik denk toch echt dat er een foutje in het adduser gedeelte zit. Dus test het volgende: Verander in je newcand.conf file op dreambox je user-id en passwd. Voeg nu via adduser dat user-id en passwd toe. Herstart je NEWCAMD (of MGCAMD) op dreambox. Je zal dan in de logging zien dat oude id aflogt en niewe in logt. EN dan heb je geen beeld meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen