Ga naar inhoud

BBC ontvangstproblemen SKY=OK

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vermoed dat het volgende probleem gerelateerd is aan de nokia mediamaster, vandaar posting hier:

Astra/Eurobird op 28.2E geeft uitstekende ontvangst (balkje 3/4) voor Sky News en wat andere FTA zenders. Echter álle BBC kanalen geven bij mij een ontvangst van 0 op de meter. Nada, niets. Ik gebruik de laatste settings van pat123 humax > dvb. In het menu ophalen van alle kanalen voor Astra 28.2E geeft slechts wat SKY box kanalen.Heb de motor gefinetuned, BBC zit er ook niet net naast, ontvangst blijft 0.

Schoteldiameter is 60 of 66 cm. Ik ontvang Astra / HOtbird / Sirius /Hispasat / Hellas / Pas3 etc allemaal goed / zeer goed. Sommige satellieten heb ik nog niet gevonden, maar kan aan de schoteldiameter liggen. DVB2000 beta 8. Mediamaster 9500.

Wat kan dit zijn? Zie ik iets over het hoofd?

Michiel

Geplaatst:

BBC zit helemaal voorin op de Ku band, 10.773H, misschien kan jouw lnb deze lage frequentie niet aan?

Ontvang je wat op deze frequentie op andere satellieten ?

Groeten Sjoerd

Geplaatst:

Beste sjoerd,

Slim opgemerkt, echter de 4fun.TV op de Hotbird heeft freq 10719 en geeft een ontvangstbalkje van 50%...

Heeft iedereen gewoon ontvangst met de nokia voor de bbc kanalen?

Het zou de schoteldiameter kunnen zijn, waarbij SKY met een kleinere schotel nog wel goed te ontvangen is en BBC niet (spotbeam?).

Michiel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen