Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een favorieten lijstje aangemaakt, voor de nederlandse zenders, maar als ik bijv. met o.k. Ned1 selecteer, en daarna met de pijltjes toets ga zappen. Dan springt hij weer naar de totale lijst, hoort dat zo of ligt dit aan de image?

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Geplaatst:

Die ervaring heb ik ook.

Heb al wel gezien dat het mogelijk is om de zenders andere nummers te geven.

Als je het zendernummer aanpast en de sortering op nummervolgorde zet dan moet je gewoon met de pijltjes kunnen zappen.

Nummer aanpassen kan met PCedit. Bij eigenschappen kun je het nummer aanpassen.

Ton

Wavefrontier, 4x quat LNB, multiswitch 17in/8uit

DM7025, DM7020, DM5620,DM600PVR, DM500, DM800HD

Geplaatst:

Op Ok drukken dan groen knop.

nu zie je de lijsten rechts

Ga met de pijltjes er naartoe en vervolgens kies links het juiste station.

je kan ook erechstreeks naar een kanaal door zijn nummer in te geven.

Houd er wel rekening mee dat de pointer niet mee verhuisd.

Daarmee bedoel ik dat je wel de juiste zender ziet maar de Relook nog denkt dat je op de oude plaats zit.

Als je vervolgens terug naar boven of beneden gaat zap je vanaf de oude plaats.

Dit is een bug en werd reeds doorgegeven.

Geplaatst:

Hoi,

Het zou wel mooier zijn als het net als bij de dreambox werkt; het kanaal krijgt in de favorieten lijst een nieuw nummer. In dat geval kun je voor de NL zenders alles in volgorde zetten.

Misschien komt het nog ?

Wouter.

Geplaatst:
Citaat:
Hoi,

Het zou wel mooier zijn als het net als bij de dreambox werkt; het kanaal krijgt in de favorieten lijst een nieuw nummer. In dat geval kun je voor de NL zenders alles in volgorde zetten.
Misschien komt het nog ?

Wouter.

Het is beter dan bij de Dreambox.
Je kan eenvoudig via PCEditor de nummering aanpassen.
Maar helaas zijn de laatste versies van de firmware niet meer kompatiebel met het porgramma.
Komt nog wel.
Geplaatst:

Kun je vertellen hoe ? Ik kan een ander kanaalnummer aan een zender geven deze komt dan op de juiste plaats in de lijst te staan. Kijk ik dan welk kanaalnummer deze heeft dan is dat nog de oude.

Set ik hem dan in de relook dan is dan kanaalnummer ook nog de oude.

Geen excuus weet ik maar heb hem net dus waarschijnlijk kijk ik ergens overheen.

Geplaatst:

Als het goed is kun je met PCedit de lijst aanpassen.

Ga op de zender die je wilt aanpassen staan. Rechter muis toets en dan eigenschappen. Nu krijg je een schermpje waar je een aantal dingen kunt aanpassen aan de zender. 1 daarvan is het nummer.

Als je b.v. Ned1 aanpast naar nummer 1 dan komt deze boven in de lijst te staan. En zo kun je alle zenders op de juiste plek zetten.

Vervolgens kun je de aanepaste lijst terug zetten in de relook. relook opnieuw opstarten zodat hij opstart met de aangepaste DB en dan zouden de nummer ook op de relook aangepast zijn.

Ton

Wavefrontier, 4x quat LNB, multiswitch 17in/8uit

DM7025, DM7020, DM5620,DM600PVR, DM500, DM800HD

Geplaatst:

Ik heb dat allemaal gedaan dus daarom snap ik het niet echt. NED1 op kanaalnummer 1 gezet. Komt in de editor ook op plaats 1. Vervolgens geupload naar de relook en.... er is niets veranderd. NED1 heeft nog steeds het oude nummer en staat in de relook op de oude plaats maar niet op plaats 1.

Wat doe ik hier verkeerd ?

Geplaatst:

Welke firmware?

Recenter dan 6/11? Dan is het noppens, werkt voorlopig niet meer.

En als je het via ftp doet moet je ook de box restarten zodat de veranderingen in acht genomen worden.

Geplaatst:

Ik heb de 1.03 van 26/10. Doe het via usb omdat als ik het via ftp doe een foutmelding krijg "Error saving database". Via ftp binnen halen gaat overigens zonder problemen. Welke versie kan ik het beste gebruiken ? Want het zou inderdaad mooi zijn als ik ze kon hernummeren.

Geplaatst:

Bedankt voor het meedenken. Ben er inmiddels achter wat bij mij het probleem is. Gebruikte de laatste editor van JohnDoe v1.1.22.

Ik heb nu de v1.1.21 geprobeerd en die doet het wel dus da's mooi.

FTP upload wil nog niet maar dat komt nog wel.....

Geplaatst:

Ftp upload is enkel in de laatste RonaldD of Dreamusers 0.2d of hoger.

De pcEditor 1.22 zou het wel moeten doen, er is geen reden voor behalve voor images gebaseerd op een CVS groter dan 6/11

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen