Ga naar inhoud

inloggen linux server voor users aan te passen en opnieuw te starten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

inloggen linux server voor users aan te passen en opnieuw te starten (interne server)

wie heeft een noob uitleg maakt niet uit welk program meest simpele

alvastbedankt fredo ik weet dat ik dit al vaker gevraagt heb en dat ik het nu wel eens zou moeten begrijpen maar het lukt nog steeds niet alvast bedankt bertwasbeer

Geplaatst:

dank je voor je snelle antwoord merde ik zal het vanavond als ik klaar ben met werken even proberen alvast bedankt bertwasbeer

Geplaatst:

ik heb een newcam server (linux) ik wil in kunnen loggen om bijv op afstand de users te kunnen bijwerken ik heb het al met putty en winscp geprobeerd maar ook daar zegt ie conection failed op de server

oh ja merde ik weet dat ik ook via de admin poort 14002 in moet kunnen loggen

ik kom op de server dat geeft ie ook aan maar dan klets hij mij eruit met vermelding connection failed der word niets over de inlog pasword ofzo gevraagt cq gezegd

admin port: connection failed op de server te zien dit is wat ik prezies doe

telnet ip de server 14002 krijg allerlij rare tekst $#@$@#%^#$

de poort 14002 staat in de server config bij admin_port = 14002

moet ik ook niet ergens een paswordt admin invoeren of zo alvast bedankt bertwasbeer

verder draait de server perfect

Geplaatst:

als ik dat doe krijg ik de card info of de users te zien gooi het even door elkaar maar er zit ook nog zo iets als een admin poort op wat ik hier me kan is mij nog onduidelijk alvast weer bedankt merde groetjes bertwasbeer

Geplaatst:

Volgens mij kan dat met newcamd helemaal niet?

Je zal via SSH (poort 22 TCP) of telnet (poort 23 TCP) moeten inloggen om vervolgens het bestand cardserv.cfg aan te passen en het programma opnieuw te starten?

Groeten!

Geplaatst:

okee ik kan nu in de server komen via winscp maar hoe krijg ik te zien wie eringelogt zijn en de kaart info alvast bedankt bertwasbeer

Geplaatst:

Ondersteunt Winscp dan ook telnet of SSH?

Kijk hier eens. Daar staat uitgelegd hoe je de status van Cardserv kan uitlezen. Onder het kopje "Status".

Groeten!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen