Gast Geplaatst: 11 november 2005 Geplaatst: 11 november 2005 Dag, De vooruitgang staat niet stil ook niet in Afrika en daardoor heb ik me onlangs een digitale camera aangeschaft. Nu werkt dat spul het best onder windows XP en ben daar op overgegaan. Mijn computer is een oud beestje, een Pentium II met 128 mb, wat traag maar het werkt. Normaliter gaat mijn interesse uit naar het satgebeuren en daarvoor heb ik een Nokia 9500 voor het hobby gebruik, voornamelijk loggen. Nu, bij win98, win98se en WINme had ik geen enkel probleem om deze nokia met een ook al oude scanner interfacekaaart te gebruiken. Dat werkte goed. Soms moest ik wel eens een reset doen zodat alles werkte, daar wil ik niet over zeuren. Zoals gezegd ben ik naar Xp overgegaaan en er werkte natuurlijk niets meer. Nu heb ik eerst de aangepaste drivers voor deze kaart ingeladen (Kaart is HP400CA van 1992) en de kaart werkt naar behoren.De kaart zit in het apparaatbeheer en wordt normaal herkend. Nu heb ik ook een versie voor 2000 gevonden voor dvb2000.sys en die werkt ook onder XP. Dit was in een draadje in dit forum. Als het installatie programma naar de driver voor de Nokia Rulez vraaagt geef ik dit bestand aaan. Nu is mijn probleem dat bij de installatie van de dvb2000 driver dit 8 maal gevraagd wordt. Ik veronderstel omdat er ergens geen terminator zit in de inf.files Kijk ik naar mijn apparaatbeheer dan zie ik 1 goede dvb2000 driver en daaronder 7 met een gele ?. Nu heb ik die met een gele ? aangepast zodat ze in mijn congiguratie niet meer voorkomen. Daardoor werkt mijn nokia met de programma die ik vroeger ook gebruikte. Maar het is niet netjes om 8 maal hetzelfde apparaat te zien verschijnen, dus heeft er iemand een idee voor een oplossing dat ik in het apparaatbeheer maar 1 maal DVB2000 Nokia Rulez zie verschijnen ? Bedankt op voorhand.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen