humblebee Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 Ik gebruik Winavi om mijn avi's om te zetten naar MPG (zodat de dreambox ze kan lezen. Maar als ik dit doe dan is het gehele beeld op mijn TV maar de helft groot meer. De rest is opgevuld met strepen. Als ik het op mijn PC afspeel is het wel goed. Wie weet welke instellingen ik moet maken om dit goed te krijgen?
cellie Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 De aspect ratio moet veranderd worden. Zonder meer info is er weinig over te zeggen. De strepen zeggen me zo niks. Misschien een verkeerde resolutie? Assumption is the mother of all fuckups
Gast Geplaatst: 15 november 2005 Geplaatst: 15 november 2005 Idd de resolutie. Ik heb vaker gezien dat als ik mpg-tjes afspeel op een lagere resolutie dat er strepen optreden in de lege delen van het scherm. Zorg dat je je mpg-tjes maakt met minimaal de 720x576 resolutie.
humblebee Geplaatst: 15 november 2005 Auteur Geplaatst: 15 november 2005 Het aspect ratio stond op "auto", en het videosize op 320*240. En wat het beeld betreft, het volledige scherm wat je op de PC goed ziet dat wordt in het linkerhelft van de tv gepresenteerd (precies de helft). Dus het beeld wordt in lengte gecomprimeerd. De rechterkant zit vol met strepen die meeveranderen met het beeld
bartbnl Geplaatst: 16 november 2005 Geplaatst: 16 november 2005 Gecomprimeerd is niet het juiste woord: je ziet het 320x240 beeld in het 320x240 stuk van het totale 720x576 beeld, en aangezien er voor de rest van het beeld geen plaatje gedefinieerd is zie je daar "ruis" (wat er toevallig maar in het stukje geheugen dat met dat stuk beeld overeenkomt stond). Mogelijk dat als je de mpeg maakt op 288 lijnen (en dan bv 352 pixels horizontaal zoals b.v. bij vcd gebruikelijk is), dat de dreambox ziet dat hij precies een factor 2 moet opschalen vertikaal, en dan de video naar full-screen gaat opblazen. Maar het veiligst is, zoals al eerder gemeld, om een 720x576 (evt 704x576) mpeg te maken: dan laat je de mpeg encoder het plaatje al oprekken naar full-screen en hoeft de dreambox dat niet meer te doen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen