Ga naar inhoud

topfield 5500 + 3 sats hoe met dubbele turer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag ik ben van plan de TF 5500 te kopen met dubbele tuner maar ik wil dan astra 1 , 2 , en hotbird ontvangen hoe ga ik dat oplossen als ik ook de recorder wil gebruiken want dit kan volgens mij alleen maar met single lnb's (wel dubbele uitgang) maar dan kom ik op totaal 6 kabels naar binnen toe ?? misschien is dit wel een hele domme vraag maar vergeet dan niet dat ik echt een beginner ben !!!!

alvast bedankt voor jullie tips !

gr,paul

Geplaatst:

Heel simpel. Je hebt dan drie twin lnb's nodig (die hebben n.l. twee uitgangen), twee vier-voudige DiSEqC 1.0 dan wel 2.0 switches waarop je die lnb's aansluit, en twee kabeltjes vanaf de uitgang van die switches naar je Topfield.

Geplaatst:

Dat is idd de beste oplossing.

Je zou ook alleen voor Astra 1 een twin LNB kunnen nemen. Dan doe je op tuner 1 de Astra 1 en Astra 2, en op tuner 2 zet je Astra 1 en Hotbird.

Geplaatst:

k ga voor de oplossing van grunnsat ...!!!

dank jullie wel ik ga gelijk aan de slag

gr,paul

Geplaatst:

Citaat:
dank jullie wel ik ga gelijk aan de slag

Neem wel goede switches, Spaun wordt vaak als beste aangemerkt. Sommigen in dit forum hebben wel eens problemen ondervonden met twee goedkope DiSEqC swiches en een twin tuner receiver. Die paar tientjes meer mag de pret niet drukken lijkt mij.

Geplaatst:

Even een offtopic vraag, waar deze gebruiker misschien ook iets aan heeft.

Ik heb een TF 5500 op Astra heb ik een quat smart titanium, waarvan ik nu (voorlopig) maar 2 uitgangen van gebruik, op de andere 2 zitten van die weerstand dopjes.

Op hotbird heb ik een twin smart titanium waarvan ik bijde uitgangen gebruik.

Deze zijn aangesloten op 2 Spaun DiSEqC 2/1 switches.

In het menu kan ik kiezen voor DiSEqC 1.0/ 1 van 4/ 2 van 4/ 3 van 4/ 4 van 4/

Ook bij DiSEqC 1.1 kan ik kiezen voor 1 van 4/ 2 van 4/ 3 van 4/ 4 van 4/

Wat en waar moet ik het instellen, het is me niet duidelijk omdat op 2.0 switch op staat.

Het werkt wel als ik op een van de 2 vanaf 1 van 4 invoer (als er maar iets staat), maar is dat wel ok?

En moet ik bij tuner 2 hetzelfde of iets anders ingeven?

Geplaatst:

In deze situatie gedraagt een DiSEqC 2.0 switch zich als een DiSEqC 1.0 switch. Een DiSEqC 2.1 switch zou zich gedragen als een DiSEqC 1.1 switch.

Kortom voor de instellingen op je Topfield moet je er van uitgaan dat je twee DiSEqC 1.0 switches hebt.

Geplaatst:

Oke duidelijk, maar hoe zit het met met de opties 1 van 4 , 2 van 4 enz, en wat moet er ingegeven worden bij tuner 2?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen