Ga naar inhoud

Kloksymbooltje en schuifbalkie, ok geen flash erase op display ???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi Folks,

Effe een vraag....

Ik heb op display van mijn 7020, een kloksymbooltje staan. Rechts hiervan bevind zich een schuifbalkje. Onder dit geheel zie ik een luidsprekertje, en als je de volumeknop op de afstandbediening indrukt, een bewegend schuifbalkje.

Maar wat is nu dat klokje en dat schuifbalkje ernaast,

Sorry maar ik kan het nergens terugvinden in de gebruiksaanwijzing.

Prettig weekend allemaal,

Ed.

Dreambox 7020, Diseque 4-1, Triax 86 cm schotel op een muurbeugel.

Geplaatst:
Citaat:
Hi Folks,

Effe een vraag....

Ik heb op display van mijn 7020, een kloksymbooltje staan. Rechts hiervan bevind zich een schuifbalkje. Onder dit geheel zie ik een luidsprekertje, en als je de volumeknop op de afstandbediening indrukt, een bewegend schuifbalkje.

Maar wat is nu dat klokje en dat schuifbalkje ernaast,
Sorry maar ik kan het nergens terugvinden in de gebruiksaanwijzing.

Prettig weekend allemaal,
Ed.

Dat is de resterende tyd van het lopende programma .
(Mits er EPG informatie aanwezig is)

-- Dreambox 8000
-- Dreambox DM800

-- Xtrend ET10000
-- All OpenPli Powered

Geplaatst:

[citaat

Bedankt voor je info,

heb ik nog een klein ding, in de manual staat dat je een "flash erase" kunt doen met een bepaalde procedure (Spanning aan--> knop linksboven ingedrukt houden als het TV menu verschijnt, en dan wachten tot er op display **flash erase** komt te staan).

Echter ik zie geen flash erase, maar factory reset op mijn display.

Voorts word er in de manual gesproken over en update via internet, ook dit zit niet in mijn dreambox menu....

Voorts heb ik mijn dreambox ge-update met de orginele image van de makers zelf (versie 1.00 Februari 2005), echter ik kwam hier ook een image tegen

http://developer.elitedvb.net/imagepoll.php?type=0

Deze is echter veel verder (Augustus 2005)

Welke moet ik nu hebben, of maak ik wat denkfouten, dat de ene de Linux versie is en de andere zijn programma software..????

Alvast bedankt.

E.

Geplaatst:
Citaat:
[citaat

Bedankt voor je info,
heb ik nog een klein ding, in de manual staat dat je een "flash erase" kunt doen met een bepaalde procedure (Spanning aan--> knop linksboven ingedrukt houden als het TV menu verschijnt, en dan wachten tot er op display **flash erase** komt te staan).

Echter ik zie geen flash erase, maar factory reset op mijn display.
Voorts word er in de manual gesproken over en update via internet, ook dit zit niet in mijn dreambox menu....

Voorts heb ik mijn dreambox ge-update met de orginele image van de makers zelf (versie 1.00 Februari 2005), echter ik kwam hier ook een image tegen
http://developer.elitedvb.net/imagepoll.php?type=0
Deze is echter veel verder (Augustus 2005)

Welke moet ik nu hebben, of maak ik wat denkfouten, dat de ene de Linux versie is en de andere zijn programma software..????

Alvast bedankt.
E.

Heb zelf een DM7000 ,weet niet of wat dit betrefd verschil is , maar vroeger kon je dmv Reboot en pijl-boven knop ingedrukt houden de instellingen resetten (Flash-Erase) , dit gaat nu inderdaad via de DreaM-menu knop . is normaal gesproken zelden nodig .

Je kunt in principe elke image in je box laden MITS hij voor de DM7020 bestemd is , laad er geen image in van een ander type want dan zul je wel eens een seriele kabel nodig hebben .

Software updaten zou je in pricipe ook via het menu kunnen doen ,alleen je hebt alleen de keuze uit images van de image-bouwer van je huidige image .

-- Dreambox 8000
-- Dreambox DM800

-- Xtrend ET10000
-- All OpenPli Powered

Geplaatst:

De 7020 heeft geen flash erase meer. Dit was alleen nodig bij de 7000. De 7020 heeft een volledig andere first stage en bootloader die je niet meer om zeep kan helpen zoals met de 7000 wel eens gebeurde. Van het updaten via het internet heb ik nooit gebruik gemaakt. Ik gebruik de CF Flash methode zoals die op de DMM website staat. Dit werkt uitstekend.

De images van EliteDVB zijn images die gebakken zijn met de originele source tree waarmee ook DMM zijn eigen images bakt, alleen maake EliteDVB vaker releases. Deze kan je zonder problemen gebruiken. Het is wel handig om dit forum in de gaten te houden aangezien je daar vaak ziet wat er nou anders is en of er specifieke problemen met een image zijn. De nieuwste image is niet altijd de beste namelijk. Enne, de linux kernel zit altijd in een image.

Geplaatst:
Citaat:
Ik gebruik de CF Flash methode zoals die op de DMM website staat. Dit werkt uitstekend.

De images van EliteDVB zijn images die gebakken zijn met de originele source tree waarmee ook DMM zijn eigen images bakt, alleen maake EliteDVB vaker releases. Deze kan je zonder problemen gebruiken. Het is wel handig om dit forum in de gaten te houden aangezien je daar vaak ziet wat er nou anders is en of er specifieke problemen met een image zijn. De nieuwste image is niet altijd de beste namelijk. Enne, de linux kernel zit altijd in een image.

Heej heej,

Ik vind het alom zeeer verwarrend daar ik achter verschillende dingen gekomen ben zoals:

Er word in de manual gesproken over een "flash erase", echter zoals mijn voorganger schreef, is er helemaal geen flash erase meer in de 7020,
Voorts, als je een image van de Dreambox site afhaald, dan moet je hem hernoemen naar flash.nfi.
Als je je hem afhaald bij elitedvb, dan MAG dat niet eens, daar ie anders niet laad (CRC error als je via netwerk flashed, en downloading take awile duurt eeuwig, als je flasht via CF- kaartje)
Ook lees je dat je je software kunt updaten, welnu, niet in de dreambox....

Overigens die Eliteimage, werkt perfekt....!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen