Ga naar inhoud

Beeld blokt bij kijken andere zender tijdens opname, sw. 1.18

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij het bekijken van een andere zender tijdens het opnemen blokt het beeld om de zoveel tijd. (zeg 20 ~ 30 seconden).

Hebben anderen ook die ervaring of ligt het aan de mindere ontvangst vandaag dat ik dit probleem zie ?

Ik heb timeshift uitgezet maar dat lijkt niet echt invloedt te hebben.

Ik heb het ook niet over de lip synch die nog niet altijd perfect is maar echt over kortstondig groffere blokken in het beeld van met name tweede de zender die bekeken wordt, niet de zender die opgenomen wordt.

Het probleem lijkt zich in mindere mate of niet voor te doen bij FTA zenders of zender op dezelfde transponder.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Heb ik ook gehad de eerste keer dat ik het probeerde, maar nu lijkt het weer goed te gaan.

Heb timeshift nog steeds aanstaan dus dat lijkt er niets mee te maken te hebben.

Geplaatst:

Kan je de versie van je firmware vermelden, cam en ook LNB?

Zo kunnen wij misschien zoeken.

Geplaatst:

Funteam 1.18C, kaart in de onderste kaartlezer, Acer 0.6 Db twin lnb, was op Veronica Assasins aan het opnemen.

Veronica/Yeti heb ik omgenoemd naar Veronica vanwege de "/", de opname is wel goed te zien op de DGStation alleen via FTP is de opname 0 Bytes groot, heeft waarschijnlijk toch met de naam te maken.

Geplaatst:

Als ik gewoon tv kijk loopt het beeld goed, doe ik een opname dan blokt de opname en de lipsync sucks, ook nog een andere harde schijf geprobeerd, ander image, nu momenteel 1.18c met originele smartcard en nóg een andere hdd maar het blijft hetzelfde. Ook timeshift uitgezet maar helaas zonder goed resultaat.

Toch nog wat bugjes??? Dit lijkt me software, maar misschien weet iemand het precies?

DroomDoos

Geplaatst:

Ik ben dus in ieder geval niet de enige die hier tegenaanloopt.

Geplaatst:

1.18C gaat er zowiezo weer vanaf, bij een poging te updaten kreeg ik net keer op keer kernel panic.

Dat zou er met de officiele 1.18 uit zijn.

Geplaatst:

ik heb met de 1.18 software nog geen opnames gemaakt.

Wat ik wel gezien heb dat bij oude opnames waar een lipsinc probleem in zat deze nu wel goed afspeeld.

De image van funteam heb ik nog niet getest. Tot nu toe heb ik alles getest met de orginele software met de aanpassingen van ronaldd.

Mijn advies is begin gewoon met de laatste versie van de fabrikant. In dit geval dus 1.18. En kijk met die versie of het opnemen wel goed gaat. Gaat dit goed zet dan de laatste versie van ronaldd er overheen en kijk dan weer of alles goed werkt.

We kunnen niet verwachten dat de relook in een paar weken tijd hetzelfde kan bieden als een dreambox waar al jaren aan gesleuteld word. En dan komt het nog steeds voor dat niet alles werkt zoals het zou moeten.

Ton

Wavefrontier, 4x quat LNB, multiswitch 17in/8uit

DM7025, DM7020, DM5620,DM600PVR, DM500, DM800HD

Geplaatst:

Ik heb ondertussen de originele 1.18 erin gezet en de laatste Ronaldd eroverheen gezet.

En nu maar testen.

Verder snap ik ook best dat het niet in 1 keer perfect is allemaal, alleen met de 1.18c van Funteam kon ik gewoon echt niks, die werkte bij mij echt te slecht.

Geplaatst:

Die lipsync heeft niets te maken met de hdd of de timeshift en gebeurd zelfs op decoders zonder hdd of dual tuner.

Het Hydra Beta4 op DM7000s heb ik soms ook porblemen, het zit dus in de uitzending.

Wat ik gemerkte heb.

Bij het opstarten krijg je vaak een lipsync, zap dan naar een andere zender en kom terug en dan is het zo goed als gedaan.

Ik heb nog geen tijd gehad om opnames uit te testen op 1.18 die er bij mij zelfs nog niet in zit.

Geplaatst:

Heb ook zo iets :heb 2 programma's ingeprogrameerd en bij het afspelen van opname 1 (ned 1)geen probleem . behalve het synscroom lopen van beeld en geluid , wat zich zelf oplosde.

echter bij het afkijken van programma 2 (rtl4)liep deze vast.ontvanger niet te benaderen

onvanger met de knop op achterkant een harde reset gegeven

weer af gespeeld geen vast loper.??

welwaren al mijn netwerk instelling weg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen