Ga naar inhoud

hoe aansluiten TF5500 en Onkyo DV-SP501E DVD-speler op Pioneer Plasma?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in het bezit van de volgende apparaten: TF5500, Onkyo DVDspeler DV-SP501E en Pioneer plasma PDP-436FDE.

hoe kan ik alles nu het beste op elkaar aansluiten?

Topfield rechtstreeks aan plasma (dmv Scart -> Component (YUV)) en DVDspeler rechtstreeks aan plasma?

of DVDspeler (Scart -> scart) via Topfield aan plasma (dmv Scart -> Component (YUV))?

dit laatste lijkt me namelijk ook wel een ideale combinatie omdat ik dan altijd dezelfde externe bron gebruik op mijn plasma en niet hoef te switchen tussen bijvoorbeeld Ext. 1 en Ext. 2.

of levert dit laatste een duidelijk beeldverlies op?

alle apparaten zijn voorzien van zowel scart als component etc. maar ik wil gewoon de makkelijkste combi met toch zoveel mogelijk de beste beeldkwaliteit.

Bekabeling ga ik allemaal van Oehlbach kopen, dus dat mag het probleem niet zijn.

Geplaatst:

kleine aanpassing: Onkyo blijkt toch geen component, maar composiet te hebben en dat willen we uiteraard niet gebruiken.

Hij ondersteund wel RGB via scart.

Geplaatst:

Waarom sluit je ze niet allebei aan via scart (dus allebei scart-scart RGB)?

Je moet dan wel kiezen voor AV1 of AV2 als je van bron wisselt. De scart-aansluitingen op je TF zijn volgens mij alleen uitgangen, dus daar kun je je DVD niet op aansluiten.

Gr. Remi

.

Geplaatst:
Citaat:
De scart-aansluitingen op je TF zijn volgens mij alleen uitgangen, dus daar kun je je DVD niet op aansluiten.

Gr. Remi

is de video scart alleen uitgang of ook ingang? wie weet het zeker?
ik zie bij de specs "Video CVBS/S-VIDEO/RGB input bypass" maar weet niet precies wat dat betekent.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen