Gast Geplaatst: 20 november 2005 Geplaatst: 20 november 2005 Hoi, Ik heb een DM7000 en een schotel met 2 LNBs (1 op hotbird, 1 op astra), aangsloten op een 4 poort disecq switch van Spaun. Dit werkt al maanden prima. Sinds vandaag wil mijn dreambox geen beeld meer geven op de astra kanalen. Je ziet dan dat er maar 44% signaal is. Nu had ik dit verschijnsel (die pakweg 40% signaal) ook als mijn vorige disecq switch weer eens niet wilde switchen, ik heb toen een paar maanden geleden die switch vervangen door een spaun. Afijn ik vroeg me even af, wat denken jullie, LNB kapot, switch nu al om zeep of misschien een andere oorzaak? Op hotbird heb ik dus gewoon beeld. Groetjes, Ronald
1pm Geplaatst: 20 november 2005 Geplaatst: 20 november 2005 verwissel de aansluitingen eens dan weet je wat et is ... 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gast Geplaatst: 20 november 2005 Geplaatst: 20 november 2005 Dat is waar ja Punt is dat ik het dak op moet (gedoe). Ik denk dat ik maar een extra switch en LNB koop voor ik dat doe. Is toch niet zo heel duur en je kan het maar op voorraad hebben. Dit voorkomt dat ik 2x het dak op moet
Gast Geplaatst: 20 november 2005 Geplaatst: 20 november 2005 Is het misschien wijsheid om de switch binnenshuis te plaatsen (wel 2 coax kabels dan :-( ). Of zouden die dingen jaren mee moeten gaan ondanks de weersomstandigheden?
1pm Geplaatst: 20 november 2005 Geplaatst: 20 november 2005 toen ik nog alleen met een switch keek op de astra/hotbird/sirius/thor heb ik de switch zo gemonteerd dat ik er altijd zo aan kon , met geen signaal verlies hoor. en dat waren behoorlijk wat meters coax dt kan ik je verzekeren . misshien een optie suc 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gast Geplaatst: 20 november 2005 Geplaatst: 20 november 2005 Bedankt voor de suggestie, misschien geen gek idee :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen