Ga naar inhoud

hoe werkt het multiboot principe ? kan je het flash geheugen bypassen ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dm7020 met Hydra in de flash en Gemini 2.2 op USB stick. Normaal gebruik ik het Gemini image.

Heeft het Hydra image in de flash nog invloed op het Gemini image? Of is het zo dat wanneer je van USB een image laadt je je flash bypassed?

Wie kan dit toelichten?

Geplaatst:

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over welke invloed het image in de flash heeft wanneer een image van usb wordt gebruikt.

Geplaatst:

Alle images op multiboot zijn onderling van elkaar gescheiden en elk ook van de interne flash.

't Is wel zo dat elke image dezelfde kernel gebruikt die in de interne flash staat.

Geplaatst:

Wat voor invloed heeft dan een oud kernel (bijv. Hydra) in de flash op een nieuw image (bijv. Gemini 2.4) op USB?

Geplaatst:

Da's over 't algemeen geen probleem. 't Is wel zo dat oude images last hadden van haperingen tijdens opnames. Als je een nieuwe image (gebaseerd op 1.09.1b of 1d) in de interne flash zet, ben je meteen van dat probleem af.

Als je een oude image in de interne flash zet en toch een nieuwe als multiboot blijf je problemen houden met de opnames (omdat 't in de kernel zat).

Edit: Ik lees nou dat je een 7020 hebt. Dit verhaal was over de 7000, maar 't idee blijft hetzelfde.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen