Ga naar inhoud


provider in spanje


freak

Aanbevolen berichten


Ik woon in Spanje, en ben een echte breedbandslurper,

het komt er op neer dat als je in een 'buitengebied' woont, eigenlijk alleen maar tot zo'n 4 Mbps kan krijgen (in theorie) bij de concurrenten van Telefonica. Ik zelf heb Telefonica (Erg duur) en zo'n 8 Mbps in theorie, mij gaat het voornamelijk om de upload, die is bij mij bijna 600 kbps. Alle telefonie gaat dus van mij via Skype, zo bespaar ik weer op m'n Internationale kosten.

 

Goede ervaringen heb ik gehoord van Wanadoo, goede prijs , 24 bellen naar vaste nrs in Spanje inclusief. ALs je in een dichtbevolkt gebied zit waar kabel is kan Ono een goed alternatief zijn. Ook ya.com is interessant en in dichtbevolkte gebieden (grote steden) is jazztel een hele interessante met ADSL 2+.

Nogmaals, ik heb Telefonica omdat ik het bedrijfsmatig gebruik en BTW terug kan krijgen. Daarnaast een onderhoudscontract <8 uur bij storingen, omdat Spanje = Telefonica. En als het koper breekt naar je huis en je hebt wanadoo, vergeet het dan maar om snel geholpen te worden.

Het ligt een beetje aan je eisenpakket hoe belangrijk het voor je is. Terra is trouwens gewoon telefonica.

 

In werkelijkheid gebruiken alle concurrenten van Telefonica de DSLAMS van Telefonica, behalve in de grote steden waar verschillende netten zijn.

 

beetje duidelijkheid ?

 

/Rexxx

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt aan de afstand tussen jou huis aansluiting en de telefooncentrale.

 

http://www.setsi.mcyt.es/adsl/adsl_dic_2005.zip

 

Dit is een excel bestand waar de telefooncentrales staan in Spanje en geeft een aardig beeld hoe lang die koperlijn kan zijn. is die < 5 km, dan lukt 2 Mbps wel.

 

Telefonica garandeert trouwens nooit iets tenzij je flink in je buidel tast.

 

En zoals ik al heb gezegd, andere providers maken gebruiken van de local loop van Telefonica (het stukje koper van wijkcentrale naar jouw huis)

 

/Rexxx

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...