tumtum Geplaatst: 24 november 2005 Geplaatst: 24 november 2005 Hoi, Ik heb al een paar draadjes over aansluiten gelezen maar wil toch graag zeker weten dat ik het goed begrijp. Ik heb een lcd tv gekocht en wil er mijn TF 4000 op aansluiten. (gebruik nu scart-scart maar vindt beeld wat donker) Volgens mij zijn de mogelijkheden: scart - scart scart - tulp (dvi - dvi) als ik het goed begrijp is deze aansluiting alleen voor aansluiten computer om zenderlijsten de uploaden? Wat kan ik het beste gebruiken? Een goede scart-scart kabel? Of toch tulp? Nog ideeen over een bepaald type? Dank voor alle suggesties.
Gast Geplaatst: 24 november 2005 Geplaatst: 24 november 2005 SCART, en zet de TF op RGB. Dat biedt de optimale kwaliteit. Dat "donker" is gewoon natuurlijk. Je bent alleen nog niet gewend eraan. Via composite is mijn beeld ook "helderder", maar contrast en scherpte zijn dan veel minder. En je kunt natuurlijk altijd nog even 'n knopje op je TV gebruiken om de helderheid wat hoger te zetten.
grunnsat Geplaatst: 24 november 2005 Geplaatst: 24 november 2005 Als je LCD TV ook een component ingang heeft (meestal drie tulpjes in RGB kleuren), dan kun je die het best gebruiken. Je neemt dan een scart > 3xtulp (of 5xtulp als audio ook mee moet), en je programmert de scart uitgang van je TF4000 op component. Ik ga er ven van uit dat de TF4000 ook component heeft op de scart, de TF5000 serie in ieder geval wel.
Gast Geplaatst: 24 november 2005 Geplaatst: 24 november 2005 Citaat: Als je LCD TV ook een component ingang heeft (meestal drie tulpjes in RGB kleuren), dan kun je die het best gebruiken. Je neemt dan een scart > 3xtulp (of 5xtulp als audio ook mee moet), en je programmert de scart uitgang van je TF4000 op component. Ik ga er ven van uit dat de TF4000 ook component heeft op de scart, de TF5000 serie in ieder geval wel. Ik heb op mijn lCD en 5010MP eerst een scart to scart kabel geprobeerd en daarna een scart to component, maar ik zag geen verschil. Ik heb wel een wat duurdere scartkabel (ixos) gebruikt, terwijl de scart to component kabel bij de topfield in de doos zat.
Gast Geplaatst: 24 november 2005 Geplaatst: 24 november 2005 Citaat: Ik heb op mijn lCD en 5010MP eerst een scart to scart kabel geprobeerd en daarna een scart to component, maar ik zag geen verschil. En terecht - er is ook helemaal geen kwaliteitsverschil tussen RGB (scart) en YUV. Proficiat, maar weinig mensen durven dat eerlijk toe te geven. Op sommige TVs is er overigens wel verschil te zien, maar dat heeft dan uitsluitend met de beeld processing in de TV te maken.
grunnsat Geplaatst: 25 november 2005 Geplaatst: 25 november 2005 Ik wil best geloven dat je nauwelijks of geen verschil ziet tussen RGB en YUV, beide zijn zeer goede aanstuur methodes. Mogelijk zou YUV theoretisch iets beter moeten zijn, maar het gaat primair niet om een discussie of RGB en YUV 100% gelijkwaardig zijn. YUV kun je namelijk wel gebruiken met een hoogwaardige A/V receiver, en RGB niet. YUV aansturing is dus beter in te passen in een mooie a/v installatie. Dus als je YUV kunt gebruiken, dan is dat alleen daarom al aan te bevelen m.i.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen