Ga naar inhoud

Topf 5000 of 5500, wat moet ik daarover weten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb sinds de mededeling dat Echostar stopt op de Europese markt opnieuw rondgekeken en geïnformeerd. De keuze zou dat Technisat, Arion of Topfield worden. Van deze lijken de Topfield ontvangers mij het beste qua mogelijkheden én ondersteuning.

Nu heb ik op de site van Topfield gekeken en hier op Sat4all veelvuldig de zoekfunctie gebruikt, maar ik kom niet uit de volgende zaken:

1) Kan een Topfield nu wel of niet 2 gedecodeerde kanalen tegelijk verwerken zoals de Echostar? (Voor 1 kijken en 1 andere opnemen bijv RTL4 en SBS6)

2) In hoeverre werkt die Mediaguard module wel of niet? (Is een Aston echt nodig?)

3) Is het enige verschil tussen 5000 en 5500 dat display met de zendernaam? (Op Topfield.nl en Topfield.co.kr en Topfield.de zag ik in de technische specificaties namelijk geen verschillen)

4) Hoe goed is de hardeschijf die er nu in zit? En wat is raadzamer? Nu een kleine schijf en zelf een grotere kopen, of juist toch maar gelijk een grote schijf?

5) Werkt de EPG?

6) Kan ik RAPS gebruiken? (= soort automatische kanaalllijsten)

Waarop kan ik het beste mijn keuze tussen beide ontvangers baseren? Mijn dealer verkoopt de 5000 met 80 of 300 gb en de 5500 met 80 gb (hij moet nog informeren of deze groter geleverd kan worden aan hem)

Alvast bedankt,

Jorgen

(NB ik woon in Duitsland dus het wordt geen 5010 of 5510 hier kan ik alleen de 5000 en de 5500 kopen bij deze dealer)

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Geplaatst:

1) Kan een Topfield nu wel of niet 2 gedecodeerde kanalen tegelijk verwerken zoals de Echostar? (Voor 1 kijken en 1 andere opnemen bijv RTL4 en SBS6)

NEE. Lukt nog niet.

2) In hoeverre werkt die Mediaguard module wel of niet? (Is een Aston echt nodig?)

Aston is beter, Mediaguard werkt ook.

3) Is het enige verschil tussen 5000 en 5500 dat display met de zendernaam? (Op Topfield.nl en Topfield.co.kr en Topfield.de zag ik in de technische specificaties namelijk geen verschillen)

Klopt, alleen de 5500 heeft betere ondersteuning voor Plasma, aangezien die ook Component-uit doet.

4) Hoe goed is de hardeschijf die er nu in zit? En wat is raadzamer? Nu een kleine schijf en zelf een grotere kopen, of juist toch maar gelijk een grote schijf?

Hangt van het merk af dat er in zit, maar ik hoor nooit klachten over de schijven.

5) Werkt de EPG?

Ja, zelfs de Mediahighway-EPG van Canal Digitaal.

6) Kan ik RAPS gebruiken? (= soort automatische kanaalllijsten)

Nee.

7. Waarop kan ik het beste mijn keuze tussen beide ontvangers baseren? Mijn dealer verkoopt de 5000 met 80 of 300 gb en de 5500 met 80 gb (hij moet nog informeren of deze groter geleverd kan worden aan hem)

Ik zou dus voor de 5000 gaan,die is goedkoper... als je persé een Topfield wilt. Maar een Arion is ook een heel goede keuze!! Die doet namelijk allemaal, wat Topfield al een tijd belooft (meerdere kanalen decoderen, etc. etc.)

Bink

Geplaatst:

citaat: Klopt, alleen de 5500 heeft betere ondersteuning voor Plasma, aangezien die ook Component-uit doet.

Betekent dat dat deze component-aansluiting een deinterlaced beeld doorgeeft naar de plasma?

Gr. Remi

.

Geplaatst:

Ik hoef niet per sé een Topfield. In eerste instantie had ik voor Echostar gekozen, maar dat durf ik nu niet aan doordat ze hier stoppen. Ik heb me daarna verdiept in Arion en dat leek me wel wat, maar de electronicazaak hier in de buurt levert dat niet. Aangezien het me met een andere satellietset niet gelukt is om het perfect werkend te krijgen (qua ontvangst van alle Nederlandse zenders) wil ik het kopen bij een winkel in de buurt die ook installeert (met meetapparatuur) in plaats van op internet (waarbij ik zelf aan de slag moet met uitrichten). Die winkel is er, maar die levert qua PVR twins alleen Technisat (S1 en S2) en Topfield (5000 en 5500).

Daarom dus Topfield. En dan hoop ik maar dat er qua software nog genoeg update mogelijkheden zijn omdat soort dingen (gedecodeerd kijken en opnemen) mogelijk te maken. En anders... tja... ik vind dat ik wel lang genoeg gewacht heb op "de perfecte ontvanger". Ik ben al vanaf juni/juli bezig om me te verdiepen in alle materie. De perfecte ontvanger bestaat niet, of is te duur, of kan niet door de winkels geleverd worden.

Wat ik over Topfield gelezen heb bevalt me tot nog toe net zo goed als Echostar / Arion (jammer van dat dubbele opnemen dan).

Nu las ik ergens dat ik wel 1 kanaal gecodeerd kan opnemen en na afloop kan decoderen. Kan ik dan dus wel RTL4 kijken en SBS6 tegelijk opnemen, waarna ik dit na afloop decodeer en alsnog gewoon kijk?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Geplaatst:

je kunt er 2 opnemen en 1 kijken tegelijke tijd maar de cam,kaart kan maar een 1 kanaal decoderen dus wat je kijkt

daarna kun je playcopy doen en hij decodeert de rest per opname

Geplaatst:

Hoe zit het met die hardeschijf mensen? Is het raadzaam om gewoon het goedkoopste apparaat met de kleinste HD te kopen, of is hij dan te snel vol? Zit er qua prijs veel verschil tussen nu een Topfield met grote HD kopen, of nu een kleine kopen en later zelf een grotere erin?

Papa & Mama †

Geplaatst:

Ik heb trouwens gekozen voor Topfield 5000 met 300 GB

als het goed is binnenkort in huis.

Papa & Mama †

Geplaatst:

Goede keus. Ik heb in Duitsland een 250 Gb schijf gekocht voor 110 euro met verzendkosten. Was ook een optie geweest.

Veel plezier met je nieuwe ontvanger.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen