Ga naar inhoud

TuxMail Configureren

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een dm720 en nu wil ik wel wat meer gebruik gaan maken van de mogelijkheden van deze ontvanger. Het lijkt mij wel leuk om te kunnen emailen maar het lukt mij niet om tuxmail werkend te krijgen. Erg veel info over dit programma kan ik op internet ook niet vinden. Wie kan mij helpen? Ik heb net gemini 2.4 (denk ik) geinstalleerd en draai met tuxmail 1.38. En is het ook mogelijk om de duitse taal van tuxmail aan te passen?

Mvg, WB

Geplaatst:

Het eenvoudigste is even via de AB een account aan te maken met onzin, als er maar iets staat. Vervolgens met bijv. DCC even het nieuwe bestandje verder aanpassen met de juiste intellingen. Meerdere accounts kun je aanmaken door het bestand te kopieren en het cijfer 1 te verhogen. Het begint bij 0.

Succes.

Geplaatst:

Satvet: Ik weet ondertussen dat ik met de menu knop een config pagina krijg maar hoe sla ik deze gegevens op?

Geplaatst:

Shit, Duits. Maar iets is beter dan niets? Is het mogelijk om tuxmail zo te configureren dat ik een melding krijg als er een nieuwe mail binnen is? Tuxmail moet niet mijn nieuwe email gaan downloaden want dat doe ik wel op mijn windows pc (moet volgens mij mogelijk zijn met pop3) En hoe zit het met die taal, dit zou je toch moeten kunnen aanpassen?

Geplaatst:

ja dat doet het ook laat het zien maar verder niks

je kan dan met de pc weer downloaden

tjaa de taal dat mot ik effe uitzoeken je hoort van me

Grt

Geplaatst:

De taal kun je volgens mij in tuxmail.conf aanpassen de optie OSD kun je op "E" (engels) of "G" (German) zetten.

Geplaatst:

Het werkt maar nu zou ik graaf het font type willen aanpassen. Is dit mogelijk?

Geplaatst:

volgende vraag: tuxmaild wordt niet automatisch gestart, hoe pas ik dat aan? Nu moet ik na een reset zelf tuxmaild starten en wat is het commando om te checken of de tuxmaild draait?

Geplaatst:

de tuxmail draait gewoon als er mail komt dan springt het in beeld

maar voor dat ie mail opstart kun je startdelay en intervall veranderen

lees bovenin bij Konfiguration

Grt

Geplaatst:

Je verwacht op basis van de instelling STARTDELAY=30 in tuxmail.conf dat de tuxmail daemon 30 seconden na een herstart weer zou starten. Bij mij is dit helaas niet het geval. Als ik tuxmail via de geleknop start krijg ik geen mail te zien. Pas als ik inlog via telnet en de tuxmail daemon handmatig start werkt he weer. Hoe pas ik het inlog script zo aan dat de tuxmaild wel automatisch wordt gestart?

Geplaatst:

Bij mij werkt het mailen ook prima, ik moet alleen zelf de daemon starten = lastig"

Volgende probleempje. Het lukt mij niet om een andere wav file in te stellen? Ik heb m.b.v. de windows sound recorder een pcm wave file gemaakt van 24khz (16bit stereo en in de folder /etc/tuxbox/config/tuxmail/ geplaatst met de naam tuxmail.wav maar de tuxmail daemon zegt "could not find sounddata" Wat doe ik fout?

als bijlage = tuxmail.wav (zipped)

1028467-tuxmail.zip

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen