Ga naar inhoud

TIP: Nieuwe kernel veilig testen op de 7020 (met bijv. miniroot)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals ik ook in een ander draadje heb vermeld heb ik een methode gevonden om veilig een nieuwe kernel te testen op een 7020 icm miniroot.

Zoals de meeste miniroot gebruikers op de 7020 wel weten start miniroot altijd op met de kernel in de interne flash (en ook de kernel module head.ko uit de interne flash). Nu is het wel mogelijk om zelf een nieuwe kernel te kopieren naar de interne flash, maar wat doe je als die niet werkt ? Dan kan je opnieuw flashen, miniroot installeren etc. etc.

Nu heb ik een methode om veilig een nieuwe kernel te testen en deze is gebaseerd op de 'Flash via CF' manier op de DM website:

- Maak een bestand in de root van je CF kaart genaamd : autorun.bat

- Zet in dit bestand de volgende regel:

/cf/zImage

- Kopieer de te testen kernel in de root van ja CF kaart en zorg dat hij zImage heet

- Sluit je DB af en haal de spanning eraf

- Stop de CF in het CF slot en zet de DB aan

De DB zal nu opstarten met de kernel vanaf CF. Let wel, hij zal nog steeds de interne flash zijn root filesysteem gebruiken en alleen de kernel van je CF lezen!

Werkt de nieuwe kernel nou niet, dan zet je je DB weer uit (ook spanning eraf), haalt de CF eruit en zet hem weer aan. Hij zal gewoon als vanouds met de kernel uit de interne flash booten. Werkt het wel, dan kan je zelf de nieuwe kernel in je interne flash boot filesysteem zetten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen