Ga naar inhoud

Wie heeft al eens een defecte USB stick gehad

was deze waarschuwing terecht en dus conform de regels?  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
wat wil je met deze poll bereiken?

Als je een stick gebruikt worden er veel read/write acties op uitgevoerd, daar zijn ze eigenlijk niet voor bedoeld.
Ik denk dat je al snel over een max heen gaat.
Ik heb er al twee defect gehad.
Daarom deze enquete.
Geplaatst:

Aantal write acties bij een Dreambox valt volgens mij nogal mee.

Linux buffert de write acties in RAM, en schrijft pas erg laat (volgens mij als het niet anders kan) naar de stick terug.

Vandaar dat je na 'grote' veranderingen de box even op een 'nette' manier moet herstarten, of met de hand een 'sync' geven.

Anders is de kans groot dat de wijzigingen na een hanger verdwenen zijn.

Dit alles juist om slijtage van de stick door teveel schrijven te voorkomen.

Greetz, Lion.

Geplaatst:
Citaat:
Aantal write acties bij een Dreambox valt volgens mij nogal mee.
Linux buffert de write acties in RAM, en schrijft pas erg laat (volgens mij als het niet anders kan) naar de stick terug.
Vandaar dat je na 'grote' veranderingen de box even op een 'nette' manier moet herstarten, of met de hand een 'sync' geven.
Anders is de kans groot dat de wijzigingen na een hanger verdwenen zijn.
Dit alles juist om slijtage van de stick door teveel schrijven te voorkomen.

Is een swap-file naar de usb daarom ook niet te adviseren? Ik gebruik nu een swap-file op de usb en merk dat de dreambox stabieler loopt.
Geplaatst:

Heb ooit een USB aangesloten voor de VAR. Deze is niet meer te formatteren, wel wordt ie nog onder windows herkend als zijne een USB Stck. Heb al veel geprobeerd maar is nog steeds dood. Iemand een oplossing ?