laco Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 ik heb een topfield met hdd .Is het mogelijk om mijn dreambox door te lussen op mijn topfield 4000 zodat ik de topfield als opneem apparaat gebruik?
Ome Merde Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 denk het niet, tenzij je die HDD kan mounten en zichtbaar kan maken voor een Linux omgeving. merDe deze ruimte is te huur
satvet Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 Ik denk dat hij de coax wil doorlussen, en dat kan mist de beperkingen qua aansturing LNB.
Gast Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 Wordt erg moeilijk, ik ken de topfield niet maar zo te zien op internet zit er al geen netwerk aansluiting op, alleen een USB 2.0 aansluiting die helaas niet van full speed benut maakt zoals te lezen in deze review (http://www.pcmag.co.uk/computeractive/ha...elated_articles) Dus qua hardewarematige interface is het al bijna niet te doen. Op software niveau heb je al gauw meer problemen: USB : als het al werk zul je drivers moeten hebben in je dreambox kernel, en daar komt bij dat de Topfield ontvanger een bekend filesystem zal moeten gebruiken die je dreambox kan mounten. deze USB aansluiting die niet volledig snelheid geniet zal traag werken als externe HD. Netwerk: Ik bespeur geen RJ45 aansluiting, maar wanneer dit wel het geval zou zijn, zou het een kwestie zijn: Welke services zou de Topfield kunnen geven? in geval van een CIFS/SMB/NFS protocol zou het te doen zijn voor je dreambox om te kunnen verbinden, wanneer dit het geval is hoef je je ook geen zorgen maken over de filesystem. EDIT: ik lees nu beter en zie dat je de 4000 versie hebt, dat wordt hem zowiezo niet omdat je geen USB hebt. http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...=&fpart=all Dit is een erg interessant topic voor je!
laco Geplaatst: 7 december 2005 Auteur Geplaatst: 7 december 2005 thx allemaal voor de antwoorden .Het is niet wat ik hoopte Ik dacht lnb dreambox uit ,lnb topfield in en vervolgens opnemen
satvet Geplaatst: 7 december 2005 Geplaatst: 7 december 2005 Misschien moet je je vraag wat beter stellen, wat wil je nu, dat de topfield opneemt wat je dreambox ziet, of wil je de topfield en de dreambox samen op de schotel via 1 coax? De meeste antwoorden gaan over opnemen via netwerk en zeker gezien je laatste reactie krijg ik de indruk dat niet is wat je wilt.
laco Geplaatst: 9 december 2005 Auteur Geplaatst: 9 december 2005 inderdaad hoopte ik met de topfield te kunnen opnemen wat de dreambox ziet omdat ik in mijn topfield een hdd heb thx zover
satvet Geplaatst: 10 december 2005 Geplaatst: 10 december 2005 Coax uit dreambox naar coax in van je topfield en het zou moeten werken. Maar als ik jou was zo ik de LNB vervangen voor een dubbele, kun je alles opnemen ongeacht waarop de dreambox staat afgesteld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen