Ga naar inhoud

geen beeld meer op transponder van RTL4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Sinds vanmiddag heb ik een heel zwak signaal op de transponder van RTL4.

Daardoor heb ik geen beeld op deze kanalen!

Ik heb al vanalles geprobeerd. Flash erase, rotor reset...

Ik gebruik al een paar weken Gemini 2.5 maar nog geen problemen gehad.

Ik had dit een paar maanden geleden ook een paar keer maar toen werkte alles weer na een flash erase.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Andere zenderlijst misschien? Ik gebruik nu Captain..

Groetjes

Twan

Geplaatst:

Heeft niets met je zenderlijst te maken. Ik gebruik ook Captains en heb perfecte ontvangst (85% signaal).

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Geplaatst:

Nou zette net mijn Dreambox op RTL 4 en nu doet hij opeens weer!

Dus ja wat er gebeurdf is weet ik niet.

Misschien heeft het aan de LNB gelegen?

Ik was net van plan om mijn oude LNB te proberen maar dacht laat ik eerst even kijken wat hij nu doet...

Blijft toch vreemd dat opeens een hele transponder zo'n lage ontvnagst heeft (55%) zodat je geen beeld hebt...

Geplaatst:

Check ook je kabels en pluggen even. Wellicht dat er daar ergens sluiting in zit. Wel vreemd dat het 1 specifieke transponder is ...

Geplaatst:
Citaat:
Check ook je kabels en pluggen even. Wellicht dat er daar ergens sluiting in zit. Wel vreemd dat het 1 specifieke transponder is ...

Als er ergens sluiting zou zitten dan zou er niet 1 specifieke transponder uitvallen maar de hele LNB niets meer doen.

Het kan gewoon plaatselijke atmosferische storing zijn geweest of iets bij je in de buurt wat er voor zorgde dat het signaal even iets zwakker was. Misschien iets in het zicht van je schotel o.i.d. Ik snap niet zogoed dat mensen dan gelijk beginnen te trekken aan kabels en LNB's omdat er 1 specifieke transponder wat minder signaal heeft. Als meerdere transponders zouden uitvallen dan mag je inderdaad dingen gaan controleren. Maar om bij 1 transponder gelijk van alles gaan flashen, kabels los te halen en lnb's te vervangen vind ik een beetje overdreven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen