Ga naar inhoud


Aston CAM programeren


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb een aston cam, versie 1.0, en nu wil ik die graag programeren naar 1.3 (of kan 1.5 ook?), ik heb al software van http://www.0700-sathopper.de/Index3.html , maar daarmee krijg ik hem niet aan het programeren...<p>als ik bij de status van PCMCIA kaarten kijk, dan staat er ook geen naam bij... dus: - socket 1<p>moet ik dan drivers instaleren, en hoe moet dat dan? (ik heb wel 2 inf files erbij, maar geen idee hoe ik die moet progameren)<p>zoals ik hem nu heb werkt iig niet, ik krijg:

DVB MODULE INITIALISATION ERROR !!!

(dit is met xaload11 onder win98)<p>ik hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,<p>Mij is het ook niet gelukt met deze programma's,

maar misschien komen wij er samen uit.

De 2 inf-files zijn een soort drivers voor de CI module. Onder systems in de hardware settings van win98 of win95 kun je de driver installeren. Je hebt dus de drivers voor win 95 en win98.

Na het installeren herkent het system de CI module als "DVB CA" of zoiets. De laptop piept nu dus ook, hij herkent de module.<p>Hier loop ik vast: vervolgens wil ik met xaload11 de upgrade installeren, maar de loader kan de bin file niet laden.<p>Je kunt trouwens niet upgraden naar 1.05. naar 1.04 schijnt wel te kunnen. 1.03 heeft blijkbaar nog wat foutjes.<p>Alles op eigen risico uiteraard<p>Als je wat verder komt, laat het mij dan even weten. Suggesties zijn altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dus hetzelfde probleem.

M'n laptop ziet de aston niet.

Geen bliep of niets bij het invoeren.

Hoe zorg ik dat de laptop (compaq)hem ziet?

Dan kunnen volgend stappen ondernomen worden.

Ik wil van 1.0 naar 1.5

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij Hengelo(ov) in de buurt zou wonen zou je langs kunnen komen, bij mij werkt het ondertussen allemaal wel.

de upgrade naar 1.03 geeft een aanzienlijke verbetering. als ik dat had geweten had die 1.00 er allang uitgegooid.

upgraden naar 1.05 kun je wel vergeten (hardware incompatibel), maar naar 1.03 is al heel mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo TDS,

Misschien wil je ons wel even uitleggen hoe je het nu voor elkaar hebt gekregen.

bvd jeveha :

LG 77G1 RLA oled tv, Gigablue UHD QUAD 4K
Mut@nt HD51, ZgemmaH2H, Dreambox7025+, dreambox7020,VU+duo

Triax 88cm met 4 twin lnb's, Echostar 1mtr draaibaar,

Link naar reactie
Delen op andere sites

er schijnen wel meer problemen te zijn met compaq laptoppies!!! ook schijnen de oudere laptops geschikter voor dit soort klusjes, je zou het bij bv. een kameraad kunnen proberen die een iets ouder model heeft. misschien heb je op die manier wel success!<p>mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,<p>Even voor jeveha:<p>je moet eerst zorgen dat jouw laptop de CI module herkent. De inf-files installeer je als drivers zoals ik eerder hierboven heb beschreven.

Als dit al niet lukt, dan kun je de rest wel vergeten. Zoek een andere laptop<p>en verder:

Compaq heeft wel vaker compabiliteits problemen,

de systeembeheerder bij ons klaagt ook wel eens over installatie problemen bij deze machines.<p>Ikzelf heb een wat oudere Dell (P1), dat gaat dus goed.<p>Van wat ik hoor moet je redelijk voorzichtig zijn met het willekeurig upgraden van de CI module. Even proberen van bv 1.00 naar 1.05 en het werkt niet, dan kun je je module "opblazen"<p>ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tds

Zou je aub uit willen leggen hoe je dat inf.bestand moet installeren,want dat lukt me op een of andere manier niet.

LG 77G1 RLA oled tv, Gigablue UHD QUAD 4K
Mut@nt HD51, ZgemmaH2H, Dreambox7025+, dreambox7020,VU+duo

Triax 88cm met 4 twin lnb's, Echostar 1mtr draaibaar,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jeveha,<p>Als je al zover bent om de inf file te installeren dan herkent jouw laptop de CI module. Toch??. En ik neem aan dat je een laptop hebt en geen pc-card adapter of ibook, etc.

Effe cecken:

Onder: "Settings - control panel - system - device manager", zie je een overzicht v/d geinstalleerde hardware.

Hiertussen moet nou de CI module staan met, hoogst waarschijnlijk, een foutmelding.

Deze staat hier als DVB-CA card of iets dergelijks. De foutmelding zie je dmv een geel vraagteken of uitroepteken.

Als je dit niet hebt, is het jammer maar helaas. De laptop herkent de module niet!

Als hij er wel staat kun je de inf file installeren. Selecteer het device en ga naar properties.

hier ergens vraagt de laptop om het installeren v/d driver. geef hier de dir waar de inf file staat. Inf95 of inf98 voor win95 of win98. bij een hogere win-versie weet ik niet of het werkt.

Voor verdere detail vragen stuur effe een pm. Het wordt zo wel een heel verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn site http://muurman.dhs.org/sat staat een word doc. ci.doc hierin staat beschreven hoe een euro irdeto 1.05 te flashen naar aston 1.04 mischien dat dit je iets op weg helpt.<p>Het kan ook zijn dat je in de bios van je notebook het pcmcia slot type moet aanpassen. bv naar pcmcia type 1/2 i.p.v. Cardbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je misschien al eens eerder software geinstalleerd voor ci, bijvoorbeeld freecam ?

Het kan zijn dat je deze software niet of niet geheel hebt gewist en daardoor kan er een software conflict ontstaan.

De laptop ziet wel de ci maar kan niet initializeren omdat de laptop "denkt" met een irdeto ci te maken te hebben. shocked.gif" border="0

grtz,

spysat.

Szia,

spysat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ziet de laptop(compaq armada 166Mhz)de CI-module niet.Ik heb geprobeerd om in de bios hetpcmcia slot aan te passen(tip van muurman),maar dat lukt me niet.Hiervoor is mijn kennis van computers te gering denk ik.Dus zit er niets anders op dan een andere laptop te gaan zoeken.

Bedankt voor het meedenken allemaal en groetjes.<p>jeveha

LG 77G1 RLA oled tv, Gigablue UHD QUAD 4K
Mut@nt HD51, ZgemmaH2H, Dreambox7025+, dreambox7020,VU+duo

Triax 88cm met 4 twin lnb's, Echostar 1mtr draaibaar,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...