Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nadat ik een TAP naar de harde schijf heb gekopieerd, blijft de topfield na het opstarten de melding 'vaststellen bestanden..' tonen en komt er vervolgens niet meer uit. De harde schijf maakt een repeterend geluid alsof iets geprobeerd wordt te herstellen. Na verloop van tijd (enkele minuten) bevriest het beeld en is er helemaal geen leven meer in de ontvanger.

Op geen enkele manier kan ik in het menu komen er wordt uberhaupt op geen enkele toets meer gereageerd.

Zou de harde schijf gecrashed kunnen zijn? Wie weet wat hier het probleem kan zijn?

gr,

Freek

Geplaatst:

Als de tap het probleem is, kun je deze uitschakelen door tijdens het opstarten op de 0 toets van de afstandsbediening te blijven drukken.

Geplaatst:

Ray,

Heb ik ook al geprobeerd, maar ook zonder taps volgt de melding 'vaststellen bestanden en folders'. Ik krijg toch een heel sterk vermoden dat de harde schijf behoorlijk in de war is...

gr,

Freek

Geplaatst:

De schijf lijkt dus kapot of de hele file structuur is corrupt.

Mogelijke oplossing:

1. haal de schijf er uit

2. koppel hem aan een PC

3. doe een low-level format (even bij de fabrikant van de schijf zoeken naar een low-level format progje).

4. gaat dat goed, schijf weer inbouwen en formatteren.

Geplaatst:

Nadat ik geen enkele optie meer heb kunnen bedenken, heb ik de harde schijf er uitgehaald en mbv een externe USB-behuizing aan m'n laptop gehangen. Vervolgens heb ik TopfHDRW de schijf laten bekijken en die kwam tot de conclusie dat er een corrupte directory was (ChannelLogos, die was nodig voor QuickTimer(nieuwe Tap)).

Repareren lukte helaas niet, dus toen heb ik de schijf maar geformatteerd.

Inmiddels is het probleem dus weer opgelost, allen bedankt voor de tips!

gr,

Freek

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen