Ga naar inhoud

af en toe een freeze tijdens opnames

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik gebruik op de DM7020, mg_camd1.00 icm rdgt. Probleem dat ik ondervindt is dat er met volledige willekeur opnamen soms geheel of gedeeltelijk zwart zijn. Daarnaast is het beeld vaak gefreezed.

Het netwerk is altijd beschikbaar maar het lijkt erop dat de DB af en toe de moed opgeeft als hij een key nodig heeft.

Ik heb wat opties zien staan in de mg_cfg, die de suggestie wekken dat er wat zaken getuned kunnen worden, Kan iemand mij vertellen welke opties ik het beste kan hanteren?

Vaak is het voldoende om de cam te resetten. Alleen erg vervelend als je niet thuis bent.

Geplaatst:

Je gebruikt MGcamd met RDGT?

Ehm je hebt dus een (interne) share draaien? Met RDGT als server?

Leg eens iets meer info op tafel...

Assumption is the mother of all fuckups

Geplaatst:

Ik gebruik mgcamd icm radegast om te connecten naar een externe share op internet. De aanspraak op de externe share wordt gerouteert over een vpn verbinding.

De eerste automatische opname van elke dag (nadat de DB dus lange tijd niets heeft hoeven doen, wel gehele tijd aangestaan) gaan op zwart/freeze. Als ik zelf wil zappen en constateer dat ik zwart/freeze beeld heb dan reset ik de cam en zijn de problemen voor de rest van de avond verdwenen.

De volgende avond dan is het probleem weer aanwezig. Het probleem zit hem waarschijnlijk dus niet in de opnamen zelf. Het lijkt er meer op dat de connectie naar de share in slaap valt als het lange tijd niet van kanaal wisselt of zo.

De vraag is hoe ik dit het beste kan tunen?

Geplaatst:

In je /var/keys/mg_cfg even het volgende veranderen:

# network retry

# 00 disable (default)

# 01 retry every new ecm

# 02 try to connect to offline shares every 10 min

# 03 both

N: { 03 }

Standaard staat-ie op 0.

Als je die op 3 zet en de verbinding met je server is verbroken geweest, dan herstelt-ie die automatisch. Geen zwarte opnames meer!

Suc6, Lion

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen