Gast Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 Mijn Dreambox DM7020-s werkte van de ene op de andere dag niet meer. Na het opnieuw flashen van software (Gemini 2.50) heeft hij wel signaal, maar vindt geen enkele zender meer. Ik heb meerdere schotels gebruikt, dus een defecte LNB kan worden uitgesloten. Originele software erin gezet, wel signaal, er wordt ook een geldige transponder gevonden, maar vindt geen enkele zender. Lijkt er op dat er iets stuk is. Is er iets stuk of doe ik iets fout? Graag jullie hulp, waarvoor dank.
milili Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 probeer eens met een editor om een zenderlijst er in te zetten ! met happy lama of zoiets. en dan een gedownloade versie van pet ofzo succes Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
Gast Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 Is net één keer gelukt om toch een lijst erin te krijgen, maar dan heb ik geen beeld, ook niet op de vrije kanalen. Daarna lukte na installatie van andere software, het vinden van geen enkel kanaal meer. Ik ben bang dat er iets stuk is. Dat is de tweede Dreambox al met problemen....
Bigfoot Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 heb je de LNB configuratie wel ingevuld? Evt. daarna even opnieuw zenderlijst laden (of scannen)
Gast Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 Om het simpel te houden kies ik even voor 1 satelliet (Astra 1) en hang er een schotel aan die op Astra staat. Normaal gebruik ik een 10-1 diseqc switch met een WF T55. Ben nu net bezig met gemini 2.50, wel signaal maar vindt geen enkele zender.
milili Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 flash de boel eens opnieuw ik had ook een keer dat de vrije kanalen geen beeld gaven alleen als ik de cam weer opnieuw opstarte dit is verholpen nadat ik de image er een keer opnieuw heb ingezet dit ook met gemini2.5 dan. succes ps. heb je die rechtstreeks in de flash op op de hdd of usbstick?? Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
Gast Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 Ik heb hem nu meerdere malen via de browser geflashed. Zowel de originele Dream, als Gemini 2.40 en Gemini 2.50. Ik heb geen USB-stick en flash neem ik aan een flashgeheugen (of gaat dat naar de harde schijf?) De vrije kanalen gaven inderdaad ook geen beeld toen ik nog wel een zenderlijst erin had. Ik heb echter wél signaal en ruim voldoende signaal. Vindt nu met gemini 2.40 ook geen kanalen. Of kan ik hem beter SERIEEL flashen?
Celocelava Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 Hmm, Heb ik deze week ook gehad. Bij was er ook geen voortgang in de zoekbalk. Alles boven 90% dus daar zat het probleem niet. Toen ik de Joske settings voor Astra/Hotbird erin had gezet zocht hij wel goed. Blijkbaar zit er een probleempje in de Gemini 2.50, bij eerdere versies heb ik nooit dit probleem gehad. Om te controleren zou je ook gewoon eens manueel kunnen zoeken op een bekende frequentie, weet je in ieder geval of de hardware het doet. HUmax 5100CI, Nokia Mediamaster 9500, Dreambox 7020-S. Disecq 1.2 1,50 meter, 60cm met rotor draaibaar.
Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Ik had alles werkend met Gemini 2.50, maar kreeg de nederlandse zenders niet via mijn Irdetokaart in het kaartslot. Toen heb ik er een irdeto CI module ingedrukt en had weer de nederlandse zenders. Enkele dagen later viel mij het probleem op, omdat ik toen de nederlandse zenders niet meer kon ontvangen. Eerst dacht ik dat de kaart uitgevallen was, maar die bleek goed. Ook de FTA kanalen ontvingen niets meer (wel signaal, geen beeld/geluid). Andere schotel aangesloten, geen verschil. Toen Gemini 2.40 erin en toen vond hij na enige tijd weer zenders op Astra-1, zo'n 1200 stuks. Geen beeld/geluid, wel de achtergrond van Gemini. Zou serieel flashen beter zijn dan via de browser? Hoe zet ik de settings van Joske erin en waar kan ik die vinden?
Gast Thijzel Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Citaat: Hoe zet ik de settings van Joske erin en waar kan ik die vinden? Klik
Gast Geplaatst: 12 december 2005 Geplaatst: 12 december 2005 Iemand nog een idee, want ik ben onderhand radeloos. Het rotding wil niet, de tweede Dreambox hier in huis met problemen. Is pas 1,5 maand oud, heb echter geen behoefte om er mee naar Duitsland te rijden waar hij gekocht is. Ik heb geen geluk met de Dreamboxen..... en raak er erg teleurgesteld van. Dacht dat ze beter waren maar heb veel meer plezier van mijn Hummies 5400.
Celocelava Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 EuropeSat, Geduld en analytisch denken! Als de ene EMU niet werkt gewoon een andere proberen. Ik heb een stuk of 10 EMU's geinstalleeerd en daar rommel ik wat mee. Voor sommige kanalen (I2 en/of Firecrypt) heb ik Camd3 nodig voor andere Newcam en soms ook Scam en zo kan ik nog wel even doorgaan. De 2.50 image draait bij mij hartstikke stabiel maar de EMU's geven nu wat problemen bij het zappen. Het is wel handig als de box gewoon aan het netwerk hangt zodat je direkt via bleu panel kan downloaden en installeren, dat spaart toch flink tijd uit. Succes!! HUmax 5100CI, Nokia Mediamaster 9500, Dreambox 7020-S. Disecq 1.2 1,50 meter, 60cm met rotor draaibaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen