Ga naar inhoud

[7020] hoe db aansluiten op pc/lan (utp/usb/rs232 ?)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw en een leek op het gebied van pc's en met name netwerken etc.

Ik heb een DM 7020-S en die wil ik koppelen aan mijn pc.

Nu krijg ik eerdaags draadloos internet met een multirouter waar ik 4 pc's op kan aansluiten.

Kan ik dan via deze router (de ethernetaansluiting aan de achterzijde van mijn dm 7020) iets van een netwerk opzetten tussen DM 7020 en PC of moet dit gaan via een directe verbinding dmv een USB kabel? Of gaat dit via een kabel die aan de achterzijde de dm 7020 ingaat in de ingang rs 232?

En hoe moet ik dan andere software installeren? Want mijn beeld hapert bij het afspelen van opgenomen bestanden en audio loopt niet gelijk synchroom op.

Moet ik deze software eerst downloaden op de pc en dan via dit netwerk naar mijn DM 7020 overzetten? Of kan ik dit direct vanaf dm 7020 van internet af installeren?

Ik weet het, het klinkt wellicht super dom, maar ik ben hier totaal niet in thuis.

Wie wil mij evenetueel telefonisch bijstaan?

Alvast onwijs bedankt.

Rémon

Geplaatst:

je kan je dreambox prima via die router middels een UTP-kabel (netwerk) aansluiten. daarom is de dreambox juist zo populair. hoe je het e.e.a in moet stellen, tja, da's een kwestie van veel lezen en verdiepen in de materie.

als je router als DHCP server is ingesteld (en dat zijn ze standaard bijna allemaal) wordt het netwerk automatisch voor je ingesteld. even het IP-adres achterhalen via het dreammenu en klaar ben je.

hoe je je dreambox moet flashen lees je op www.dm7020.de

groet,

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

ik heb twee weken geleden alles lopend gekregen. heb een speedtouch 570 met daaraan een router van sitecom. heb de laatste firmware, (van de australische site) gedownload en geinstaleerd. weet niet of dit nodig was.

volgens mij, ik weet het niet zeker, moet je eerst een mount aanmaken bij communication setup, alvorens je gebruik kunt maken van internet. ik had dit over het hoofd gezien. succes.

DreamBox 7020, - Triax 78cm Invacom single, geotrack HH100.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen