Gast Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 Zo, een tijdje geleden had ik wat problemen met het installeren/africhten van mijn schotel, maar dit is nu verleden tijd. Het hele spulletje draait nu naar behoren. Maar nu het draait wil ik de software van mijn Echostar 7000 gaan upgraden naar de hoogst beschikbare versie. Ook wil ik de database van de Echostar gaan beheren met de daarvoor beschikbare software. In de handleiding hiervoor staat, dat ik gebruik moet maken van een RS232 kabel, wat een zgn. null modem moet zijn. Het is me inmiddels al duidelijk, welke kabel ik moet hebben. Ook weet ik al, dat deze kabel aan beide kanten een female moet hebben. Echter als ik verder zoek, dat zijn er verschillende types null modems beschikbaar, te weten: 1. Zonder handshaking 2. Met loop back handshaking 3. Met gedeeltelijke handshaking 4. Met volledige handshaking Ik ben benieuwd of één van jullie mij kan vertellen, welke van deze null modems ik moet gebruiken om mijn wensen te realiseren. Alvast bedankt, Zeeg.
MehmetArslan Geplaatst: 13 december 2005 Geplaatst: 13 december 2005 Een "gewone" nul modem kabel, zie bijlage. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Gast Geplaatst: 14 december 2005 Geplaatst: 14 december 2005 Okay Satwolf, bedankt voor je antwoord... Maar het werkt niet... Ik heb dus al even verder gekeken, en als ik dan een demoversie van SateditNav donwload, dan zie ik dit in de help staan: 6. Problems If you have problems with the serial connection please check your serial cable. It has to be a serial null modem cable with the following pin connection: 2-3 3-2 4-6 6-4 5-5 7-8 8-7 You can also try if the original serial loader from Echostar (http://www.Echostar.nl) works with your receiver. When the channels are not accepted from the receiver when you try to write them into the receiver please check the receiver type in "File -> Receiver" If you have any other problem please feel free to contact me by email. My email address is Wolfgang.Litzinger@setedit.de Continue with Register. Dus die ga ik zometeen maar eens ff in elkaar flansen...
Gast Geplaatst: 14 december 2005 Geplaatst: 14 december 2005 Er is jammergenoeg al een hele tijd geen nieuwe software upgrade meer geweest voor deze receiver.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen