martynair Geplaatst: 18 december 2005 Geplaatst: 18 december 2005 Ik wil mijn dreambox aansluiten op een accespoint (linksys wap54g). Ik een draadloze adsl modem van speedtouch van de KPN. Het lukt mij om verbinding met de dreambox te krijgen zonder de beveiliging op zowel router als dreambox. Maar zodra ik de beveiliging inschakel heb ik geen verbinding meer met mijn dreambox. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Groeten martynair
Gast Geplaatst: 18 december 2005 Geplaatst: 18 december 2005 je moet het accespoint eerst met je pc configureren voor de beveiliging, zoals het WEP-wachtwoord invoeren e.d., daarna zou het met beveiliging wel moeten werken.
Gast Geplaatst: 18 december 2005 Geplaatst: 18 december 2005 Ik heb geen draadloze verbinding, maar kan je wel achtergrond informatie geven. Ik neem aan dat de verbinding waar je hebt, dat je jouw dreambox niet kan pingen (laag3) Een draadloze verbinding heeft de mogenlijkheid om laag1 af te schermen dmv encryptie-mogenlijkheden. wep-eap-wpa etc. Zorg dat je encryptie methode gelijk staat op zowel je dreambox als wireless ap. Wat ik niet helemaal uit je verhaal begrijp: heb je je dreambox op een linksys wap54g aangesloten en wil je middels dit ap connecteren naar een ander wireless-ap namelijk je speedtouch van KPN? Dan zul je een andere oplossing moeten creeren die ik wel weet dat bij Cisco werkt, maar ik denk dat de speedtoch daar te simpel voor is. Verklaar je netwerk layout en probleem iets duidelijker. Mocht je het niet onder woorden kunnen brengen, een netwerk tekening zou ook kunnen helpen.
martynair Geplaatst: 18 december 2005 Auteur Geplaatst: 18 december 2005 Dit is mijn opstelling(zie bijlage). De Dreambox+accespoint staan in de woonkamer. De speedtouch en computer in de studeerkamer. Nu dus zonder de beveiliging zowel op de speedtouch als op de linksys heb ik verbinding, maar zodra ik op 1 van de twee een beveiliging inschakel kan ik niet meer bij de dreambox komen. Hoop dat het wat duidelijker is. groeten martynair 1042822-bijlage.doc
Gast Geplaatst: 19 december 2005 Geplaatst: 19 december 2005 Bij iedere linksys-router zit een configtool op cdrom (zie mijn eerdere antwoord), ik heb met dezelfde bridge ook liggen klooien met de beveiliging, maar eenmaal aangesloten op de pc en de configtool gebruikt waren alle beveiligingszaken opgelost. Probeer dat eerst eens is mijn tip...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen