Ga naar inhoud

Kan BBC niet ontvangen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok, ik ben er weer even mee bezig geweest. Ik heb wel een twin LNB op de schotel zitten. Ik heb 2 schotels van de schotel lopen naar de TF. Ik kan dan ook naar alle zenders zappen als ik iets aan het opnemen ben. Dan zou ik toch ook BBC moeten kunnen ontvangen? Of mis ik hier iets? Is een twin and dual LNB hetzelfde?

Geplaatst:
Citaat:
Ok, ik ben er weer even mee bezig geweest. Ik heb wel een twin LNB op de schotel zitten. Ik heb 2 schotels van de schotel lopen naar de TF. Ik kan dan ook naar alle zenders zappen als ik iets aan het opnemen ben. Dan zou ik toch ook BBC moeten kunnen ontvangen? Of mis ik hier iets? Is een twin and dual LNB hetzelfde?
Nee. Je moet 2 twin lnb's hebben. De ene gericht op de astra1 voor de nederlandse zenders, de tweede op de astra 2 voor de bbc en itv. Je gebruikt twin lnb's om de toppy op elk van zijn 2 tuners een apart signaal te geven.

Omdat je van twin lnb's 4 draden krijgt moet je ook nog 2 disecq switches er tussen zetten. 1 kabel per lnb naar een disecq en 1 kabel van de disecq naar een toppy tuner. Kijk voor de schema's eens op satlex en denk ipv 2 receivers 1 toppy

Olga

Topfield 5000pvr, firmware 13.9.2005p,

astra - astra2 - hotbird

Geplaatst:

zijn dat de bbc 1 + 2 met nederlandse ondertiteling? zijn die niet gewoon op astra 1 te ontvangen?

Geplaatst:
Citaat:
zijn dat de bbc 1 + 2 met nederlandse ondertiteling? zijn die niet gewoon op astra 1 te ontvangen?

Ondertiteling??? er is wel engelse maar das alles, en nee de bbc/itv zitten niet op astra 1, alleen astra 2.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen