Binnetie Geplaatst: 26 december 2005 Geplaatst: 26 december 2005 Ik ben aan het stoeien om de webinterface van mijn dreambox via internet te kunnen raadplegen als ik bij vrienden ed. ben. Ik heb op mijn router poort 80 en 8080 opgezet en geforward naar het ipadres van mijn dreambox. Dus wanneer ik mijn ipadres van internet intik in de adresbalk kom ik uit op de dreambox. Nu wil ik dit aanpassen zodat ik een specifiek poortnummer op moet geven om de dreabox te benaderen... maar ik krijg dit niet werken. Ik wilde het bijvoorbeeld zo laten werken: wanneer ik intik in mijn adresbalk ip.van.internet:1000 dat ik dan op de dreambox op poort 80 of 8080 binnenkom (dat is poortnummer van de webinterface neem ik aan) Hoe kan ik dit in mijn router ed. instellen? Alvast bedankt! -=Met Een Hamer Past Alles=-
lite Geplaatst: 26 december 2005 Geplaatst: 26 december 2005 dat werkt eigenlijk gewoon hetzelfde; port 1000 ("from") openzetten in je router en forwarden naar je dreambox port 80 ("to"). And now for something completely similar
hobsat Geplaatst: 26 december 2005 Geplaatst: 26 december 2005 poort 80 en 8080? welke poort heb je in je instellingen van je dream? GREETZZ.HOBSAT -------------------- oost west, mij best. Xtrend ET8000 3x DVB-C
satvet Geplaatst: 26 december 2005 Geplaatst: 26 december 2005 Pas dan wel even inlog en wachtwoord aan, anders gebeuren en rare dingen op je box.
Binnetie Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Geplaatst: 26 december 2005 Citaat: Pas dan wel even inlog en wachtwoord aan, anders gebeuren en rare dingen op je box. Dat weet ik, maar kan alleen het wachtwoord wijzigen, weet je misschien hoe ik de username kan aanpassen? Voor de rest ik ga het morgen weer verder proberen, bedankt allemaal... -=Met Een Hamer Past Alles=-
kritjuu Geplaatst: 5 januari 2006 Geplaatst: 5 januari 2006 Hoe doe ik username en wachtwood veranderen op een DB 7020? Ik wil hem graag vanaf buiten kunnnen benaderen, maar standaard wachtwoord lijkt me dan niet veilig.
Victor Geplaatst: 5 januari 2006 Geplaatst: 5 januari 2006 ga via telnet in je dreambox en gebruik volgende comando: passwd Zo kan je password veranderen Coolstream HD-1 Neutrino PVR
satvet Geplaatst: 5 januari 2006 Geplaatst: 5 januari 2006 Citaat: Hoe doe ik username en wachtwood veranderen op een DB 7020? Ik wil hem graag vanaf buiten kunnnen benaderen, maar standaard wachtwoord lijkt me dan niet veilig. Alternatief kun je je router zo instellen dat hij alleen één bepaald IP doorlaat van buitenaf, uiteraard alleen bruikbaar als je weet vanaf welk IP je je box wilt bereiken. Als je dan ook nog je wachtwoord aanpast, ben je dubbel veilig.
Tuxxie Geplaatst: 5 januari 2006 Geplaatst: 5 januari 2006 Alleen een andere user? Als het goed wilt doen moet je dan ook een andere group toevoegen. Dat kan resp. met de commando's addgroup en adduser. Verwijderen van de aangemaakte user/group gaat met deluser en delgroup. Zie de handleiding van deze commando's op http://www.busybox.net/downloads/BusyBox.html Uiteraard dien je op de box ook http authenticatie in te schakelen. Daarnaast zou ik ook het root password veranderen. Ik moet je echter het antwoord schuldig blijven hoe de webserver op de box te configureren dat alleen die nieuw aangemaakte user toegelaten wordt. Misschien iemand anders wel....? Greetz, Tuxxie GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird. Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen