Barabas Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Citaat: Ik heb een Epson 3 in een printer en de dreambox ziet alleen de usb card reader als de printer op de box wordt aangesloten.Roke Je zou met dmesg eens kunnen kijken of er een printerdriver in de kernel wordt geladen op het moment dat je de usb printerkabel aansluit.Je ziet dan zoiets als dit: Code: # dmesgusb 1-1: new high speed USB device using ehci_hcd and address 3drivers/usb/class/usblp.c: usblp0: USB Bidirectional printer dev 3 if 0 alt 0 proto 2 vid 0x04B8 pid 0x0007usb 1-1: USB disconnect, address 3drivers/usb/class/usblp.c: usblp0: removed Dat zeg ik... lezen!
Roke Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Dit is wat ik tezien krijg: usb 1-1: new full speed usb device using address 2 scsi0 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices vendor: Epson Model: Stylus storage Rev: 1.00 Roke
Barabas Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Alleen de storage wordt gezien door de driver en dus niet de printer. Er is waarschijnlijk nog geen goede driver aanwezig in deze image. Dit is een kwestie van de juiste usblp.c driver te laten maken of compileren voor onze Dreambox/Linux door één van de programmeurs onder ons. Dat zeg ik... lezen!
Roke Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Barabas bedankt voor de info.Misschien leest er wel een programmeur mee dan hierbij gelijk het verzoek om de driver voor de Epson Stylus Photo RX420 te compileren voor de Dreambox.Bij voorbaat mijn dank. Roke
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen