Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga binnenkort met een dreambox 7020 stoeien,maar ben een leek op Linux gebied. Weet wel genoeg van computers en netwerken.Nu heb ik al een heleboel zitten lezen op diverse forums, en ik zag dat er een heleboel images en softcam emu's te gebruiken zijn. Maar ik werd door de leverancier ook gewaarschuwd dat een heleboel daarvan niet goed zijn en de Dreambox doen vastlopen waardoor geen garantie meer is te krijgen.Ik heb nu een Topfield 4000 box met een originele Canal + Card in een Aston Cam en een Zetacam Blue (origineel voor Full X)) met een Free x tv kaart. Voordat ik ga rommelen met andere images heb ik een paar vragen, in de hoop dat iemand mij advies kan geven:

1. Kan ik de originele Dream firmware en Dreamcrypt softCam saven en later weer terug zetten?

2. Ik wil eigenlijk de Canal Plus kaart en de Free x kaart kunnen gebruiken in de Dreambox (in de interne Cardreaders). Is dat mogelijk?

3.Welke firmware en welke softcam kan ik dan het beste gebruiken? (dus voor Seca 2 en Neotion Cript)

4.Welke firmware werkt stabiel met originele Canal + kaart (groen)?

5.Verder heb ik gezien dat er heel veel plug-ins zijn te vinden. Zijn die ook allemaal veilig te gebruiken?

(ik zoek b.v. een goede plugin voor de EPG van Canal +.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

Geplaatst:
Citaat:

1. Kan ik de originele Dream firmware en Dreamcrypt softCam saven en later weer terug zetten?

Originele Dream firmware is gewoon te downloaden. Kijk effe welke 't is als-ie opstart (LCD-scherm).

Citaat:

2. Ik wil eigenlijk de Canal Plus kaart en de Free x kaart kunnen gebruiken in de Dreambox (in de interne Cardreaders). Is dat mogelijk?

Canal+ zeker. Free-x vast ook, maar heb ik niet.

Citaat:

3.Welke firmware en welke softcam kan ik dan het beste gebruiken? (dus voor Seca 2 en Neotion Cript)

Wat je wilt. De nieuwste zijn PLi Diamond en Gemini 2.60. Alle softcams werken wel goed.

Citaat:

4.Welke firmware werkt stabiel met originele Canal + kaart (groen)?

Kwestie van smaak. PLi Diamond en Gemini 2.60 zijn dus de laatst uitgebrachte images.

Citaat:

5.Verder heb ik gezien dat er heel veel plug-ins zijn te vinden. Zijn die ook allemaal veilig te gebruiken?
(ik zoek b.v. een goede plugin voor de EPG van Canal +.

EPG zit er al in. Eventueel kun je MV gebruiken.
Alle plugins zijn veilig genoeg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen