Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem met het verkrijgen van verbinding naar net internet met

een relook 200 met een siemens office dsl 5450 isdn modem router.

hij werkt wel met een ander modem en krijgt dan ook via dhcp netjes verbinding

de instellingen van de siemens staan volgens mij wel goed als ik er een laptop aanzet krijg ik wel verbinding en met de relook niet ook niet met handmatig dezelfde instellingen dan waar de laptop mee werkt wie kan mij verder helpen?

Geplaatst:

je zou wat uitleg moeten geven over de kabels die je gebruikt en ook de IP's van de verschillende toestellen, het zal aan dat laatste liggen denk ik.

Geplaatst:

Inderdaad, sommige notebooks hebben auto-MDI/MDI-X poorten waardoor het niet uitmaakt wat voor netwerkkabel je gebruikt. Ik zou in ieder geval kijken of je niet per ongeluk een crosskabel gepakt hebt.

Probeer ook eens een andere poort op de router.

En check de instellingen van de router, zet 'm desnoods eerst op fabrieksstandaard.

Succes,

Maurice

Geplaatst:

een andere poort heb ik geprobeerd en de kabel is absoluut een goede dat is ook gecontroleerd de adressenreeks heb ik zelf ingesteld bij de router de range loopt van 10.0.0.0 tot 10.0.0.15 de sub is gewoon 255.255.255.0

de dns die de pc krijgt is 10.0.0.1 dat vul ik dus ook in bij de relook ik heb handmatig verschillende adressen geprobeerd vanaf 10.0.0.6 t/m 10.0.0.15 wat ik vreemd vind is dat de relook via dhcp geen ip krijgt en een pc wel?? ik heb ook al anderhalf uur met iemand van kpn aan de telefoon gesproken om o.a de de adressen die er nu in staan opgeslagen te krijgen in het modem hij had hele vreemde instellingen en dat is nu allemaal goed maar waarom de relook niet verbinding krijgt is een raadsel.

Geplaatst:

Waarschijnlijk kan je enkel verbinding krijgen met internet indien je op dhcp staat, bepaalde routers kunnen zo ingesteld worden.

Kan je eens pingen naar je relook om te zien of er verbinding is?

Heb je een gekruiste Ethernet kabel bij de hand om de pC rechtstreeks met de relook te koppelen om te testen (gewoonlijn wordt er zo'n korte kabel meegeleverd met de router).

Geplaatst:

het probleem zit niet bij de relook als ik hem aansluit op een andere router dan krijg ik wel verbinding de siemens router staat ingesteld op automatisch dhcp maar dat werkt met de relook niet heel vreemd allemaal als ik de pc aansluit op dezelfde kabel die nu naar de relook gaat krijg ik een ip adres en kan ik internetten als ik daarna de kabel loskoppel en weer aan de relook verbind en dezelfde adressen invul bij de relook van de pc die hij had gekregen van de router werkt het ook niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen