Gast Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 Ik heb een satellietreceiver waarop ik astra 1 en 2 kan ontvangen. (Ik heb 2 losse lnb's) Nu heb ik net een topfield 5000pvr gekocht en ik ben er vanuit gegaan dat ik de kabels uit mijn oude satellietreceiver gewoon in de topfield receiver kan prikken en dan op de topfield zenders van astra 1 en astra 2 kan gaan zoeken. Maar de topfield receiver vindt geen enkele zender. Ik hoef mijn lnb's toch niet te verplaatsen als ik gewoon dezelfde satellieten wil blijven houden op de topfield. Wie kan mij helpen? Heb ik dan de verkeerde instellingen? Ik heb ook al andere antwoorden op dit forum gelezen en ook dat allemaal uitgeprobeerd maar het lukt mij niet de topfield te installeren. Wie kan mij helpen?
Gast Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 Tja, waar zullen we eens beginnen. Er van uitgaand dat de hardware functioneert en goed uitgericht staat (ofwel het goed doet met je vorige ontvanger): Menu, installatie, LNB instellingen. Staan daar de gegevens van de satellieten die je wilt zien, op de goede tuner? LNB frequentie 9750/10600 LNB spanning aan, eventueel DiSEq goed?
Gast Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 Ik heb de diseqc-schakelaar er tussenuit gehaald en nu maar 1 lnb aangesloten op de astra-1 en nu worden er wel zenders gevonden. Dus waarschijnlijk ligt het of aan de diseqc-schakelaar of aan mijn diseqc instellingen. Misschien moet ik ook nog wat firmware-updates doen?
Gast Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 Diseqc schakelaar er weer tussen gezet en andere lnb aangesloten. Volgens mij had ik de lnb's niet goed aangesloten dwz omgewisseld op de diseqc. Ik heb nu beeld van beide lnb's. Ik kreeg eerst bij Astra-2 alleen ITV etc maar GEEN BBC. Nu is ook dat gelukt doordat ik bij Astra-2 netwerk zoeken aan zoals iemand ergens anders op het forum voorstelde. Ik begrijp hieruit dat als ik netwerk zoeken aanzet dat er nauwkeuriger naar zenders gezocht wordt? Topic kan verder afgesloten worden.
vincent1971 Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 Misschien nog een tip. Zet netwerk optie eens aan en scan dan VOOR 20:00 en scan ook eens NA 20:00. Voor 20:00 heb je Ceebies enzo. Na 20:00 heb je er BBC 3 en 4 bij. Op zich zie je bij die zendeers wel hetzelfde echter de EPG zal voor en na 20:00 wel of niet zichtbaar zijn. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Gast Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 Dank je wel voor de tip, ik zal het zeker vanavond proberen. Ik moet alleen nog een CI interface aanschaffen zodat ik de Nederlandse zenders op satelliet kan bekijken en volgens mij moet ik als ik het forum een beetje bekijk een Aston of zoiets hebben. Als vrouw ben ik misschien niet zo technisch als een man maar uiteindelijk kom ik er wel.
vincent1971 Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 Zou zelf voor een Aston cam gaan. Wel goed opletten op de versie. Een 1.09 met een groene led er voorop. Kan je updates ophalen via de satelliet. Werkt in combinatie met Canaal Digitaal erg goed. Maar dat is mijn eigen ervaringen. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen