Ga naar inhoud

Humax IRCI 5400z error code

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn Humax IRCI 5400z geeft een error aan zodra ik probeer er nieuwe firmware op te zetten.

Ik heb op de humax website gezocht wat deze error kon betekenen maar kan het nergens vinden.

Zodra ik de firmware update begin staat op het display E- id ... en de software update gaat niet verder.

Er heeft laatst een zelfbenoemde satexpert naar gekeken en de firmware die erop stond verwijdert en hij kreeg er dus ook geen nieuwe op, nu zit ik dus met een box zonder software.

Maar nu probeer ik dus nieuwe firmware erop te zetten maar zonder succes.

De loader staat er nog wel op versie: H2.08

als ik de box nu gewoon aanzet krijg ik geen beeld en op display verschijnt de loader en daarna de letters rA en meer doet de box dus niet.

ik heb al geprobeert met verschillende programma's te update waaronder het programma hzu 2.0 ( staat in de humax toolbox ) en WDN4OAK+ van de officiële humax site.

Ik heb het met firmware van de officiële humax site geprobeert net als met software van andere site's.

ik zou verder niet weten wat ik kan proberen...

dus als iemand een id heeft hoor ik het graag.

grtz

post-26913-1318258514,2722_thumb.gif

Geplaatst:
Citaat:
Hallo,

Mijn Humax IRCI 5400z geeft een error aan zodra ik probeer er nieuwe firmware op te zetten.
Ik heb op de humax website gezocht wat deze error kon betekenen maar kan het nergens vinden.
Zodra ik de firmware update begin staat op het display E- id ... en de software update gaat niet verder.
Er heeft laatst een zelfbenoemde satexpert naar gekeken en de firmware die erop stond verwijdert en hij kreeg er dus ook geen nieuwe op, nu zit ik dus met een box zonder software.
Maar nu probeer ik dus nieuwe firmware erop te zetten maar zonder succes.
De loader staat er nog wel op versie: H2.08
als ik de box nu gewoon aanzet krijg ik geen beeld en op display verschijnt de loader en daarna de letters rA en meer doet de box dus niet.
ik heb al geprobeert met verschillende programma's te update waaronder het programma hzu 2.0 ( staat in de humax toolbox ) en WDN4OAK+ van de officiële humax site.
Ik heb het met firmware van de officiële humax site geprobeert net als met software van andere site's.

ik zou verder niet weten wat ik kan proberen...
dus als iemand een id heeft hoor ik het graag.

grtz

Juiste port ?
Port 1
Juiste model ?
Als de humax 5400z gepacht is,moet gij kiezen voor irci 5400 zonder z.
Groetjes.
Geplaatst:

Poort klopt... heeft connectie

model klopt ook

wat bedoel je met gepatcht? hoe kan dat zien ?

thx

Geplaatst:

laat maar... heb het al opgelost... nieuwe loader erop h2.19 met nieuwe software van josje en hij doet het alweer...

dus gooi er maar een slotje op

thx

Geplaatst:

@Warmaster

Allereerst welkom op dit board.

Gelukkig beslissen de mods over de sloten,

daarom kan ik nog het volgende erbij zetten.

De topicstarter heeft dus geen gewone 5400Z versie maar

een 5400z plus.

Dienovereenkomstig was hij dus met de verkeerde software aan het stoeien.

De volledige lijst van foutmeldingen is bij josje01 te vinden

Voor link kijk bij de linkpagina

1066085-foutmelding.JPG

E-Id--> Verkeerde software-id

De software welke u wilt laden is de goede voor het reciever type, maar de verkeerde voor de hardware versie welke u hebt. Dit kunt u herkennen aan de software id welke in het menu van de reciever afleesbaar is.

post-2774-1318258514,2826_thumb.jpg

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen