Ga naar inhoud


compoort beschadigd na gebruik bleu en multiprog.


Gast

Aanbevolen berichten

hi,<BR>heeft iemand dat al tegengekomen?<BR>ik was gisteren bezig met bleu en multiprog2000 en een mosc kaart.plotseling viel alle comunicatie met com 1 weg,en niks werkte nog.het enige dat ik kon doen was windows98 herinstaleren en dan werkte de com poort terug.<BR>iemand al dat voorgehad?<P>------------------<BR>voor alle update's zie<BR>http://www.geocities.com/digital_sat_2000<BR>opgelet! NIEUW e-mail adres

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi digitalsat,<P>Ik heb hetzelfde alleen dan met de MP2001, com doet dan verder niets meer?<BR>Ik heb geen zin om windows 2000 nogmaals te installeren, is er meschien een andere manier om de com weer pratende te krijgen.<P>Heb je het apparaat trouwens nu wel werkende?<P>Groet,<BR>Mard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

com poort uit configuratie verwijderen <BR>opnieuw opstarten herkend automatisch weer nieuwe poort <P><BR>ps dit is mijn eerste upload <BR>ben benieuwd of dit ook werkt <BR>groetjs antonv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde verschijnsel geconstateerd met mijn MP2000.<P>Met het experimenteren met de verschillende progjes, was de communicatie poort in Win98 ineens foetsie.<P>Een herstart van de PC lostte het probleem (in alle gevallen) op en de poort (Com1) was er daarna weer en normaal bruikbaar.<P>Dus geen reden tot paniek lijkt mij.<P>Suc6<P>Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal,<P>Heb de poort inmiddels terug (inderdaad poort verwijderen en installeren)!!!<BR>Proggen met mijn nieuwe laptop met windows 2000 doet ie echter nog steeds niet. <BR>Maar hj werkt perfect op mijn oude laptop win95.<P>Win2000 is volgens mij ook niet lekker, soms wordt de compoort ineens com4 (i.p.v com1), aan en uit is ie weer com1!!!<P><BR>Groet,<BR>Mard

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mard <P>Naar ik aanneem werk je met je MP2001 met twoprog V2x. Althans dat is bij mij weten, het meest aangewezen programma voor de MP2xxx. Ik gebruik zelf de MP2000.<P>Onder Windows 2000 zal dat niet echt lukken, er zijn maar weinig programma's (op Sat hobby gebied) die rekening houden met het feit dat Windows NT (& 2000 = eigenlijk NT5) rechtstreeks communiceren met hardware poorten (lees COM poort) niet toelaat.<P>Dus, prima dat je nog een oude laptop met W95 hebt. Kun je dus alle kanten mee uit.<P>SUC6<P>Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met een VP2 programmer onder W98 komt dit zo nu en dan voor. Gisteren nog, na het programmeren allebei de compoorten verdwenen. Ook die waar het modem dus. Windows even via hardware zoeken (rebooten hielp niet) de compoorten laten zoeken en voilà, het werkte weer. Gebeurt maar heel af en toe en schijnbaar zonder enige logica erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar hebben jullie dan geluk gehad.<BR>Heb hier nu mijn tweede Asus P3bf board al naar de kl**te. Gebruik twee programmers, JDM en Phoenix. Ben er nog niet achter welke de veroorzaker is. <BR>Opnieuw Windows installeren, detecteren had geen resultaat. Ik prog nu op een oude pc met losse i/o kaart. Dit gaat zonder problemen. Blijkbaar is dat nieuwe spul nogal gevoelig. Een les kan zijn; zorg dat je pc aan aarde ligt.<BR>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...