Ga naar inhoud

Zoomen met dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de dreambox aangesloten op een 16/9 tv. Om bij 4/3 uitzendingen zoveel mogelijk beeld weer te geven, links en rechts gebruik ik op de dreambox de instelling 'altijd 16/9'. Nu zorgt de dreambox ervoor dat 4/3 uitzendingen binnen het 16/9 kader weergegeven wordt.

Groot nadeel is alleen dat wanneer er een letterbox uitzending is je niet met de tv kunt inzoomen zodat het beeldvullend wordt. Dit kan alleen wanneer je de dreambox weer helemaal instelt op '16/9' en de 4/3 uitzendingen weer normaal naar de tv verstuurd worden.

Bestaat er voor de dreambox ook een tool dat je met de dreambox zelf kunt inzoomen met een letterbox uitzending, en je dus de grote voordelen van de 'altijd 16/9' stand behoudt, en niet steeds hoeft te klooien met de dreambox instellingen.

Bedankt voor de antwoorden.

Geplaatst:

Ik heb inmiddels een plugin gevonden.

Zoom plugins

Nu probeer ik deze te installeren door de bestanden naar de plugin map te kopiëren. Ik weet niet of /lib/tuxbox/plugins/ de goede map is. Maar hier heb ik geen schrijfrechten.

Hoe kopiëer ik plugin bestanden naar de dreambox zodat ze werken.

Ik gebruik PLI C als image

Geplaatst:

Normaal zet je plugins in /var/tuxbox/plugins.

( in /lib kan je namelijk niet schrijven in /var wel)

Vandaar dat je ook moet kijken dat de /var niet tevol raakt met allerlij plugins en emu`s.

Dit kan je controleren met df -h |grep var

Geplaatst:

De plugin werkt nu. Ik moest zelf de map plugin nog aanmaken in /var/tuxbox/

De plugin is alleen niet voor wat ik wou. Deze stuurt wss pulsen naar de tv, zodat de tv de beeldinstelling aanpast.

Dus als er nog mensen zijn met tips voor het bovenste verhaal, ik hoor het graag.

Geplaatst:

Mischien dat iemand met wat programeer ervarig een plug in kan maken

die de zwarte balken in een uitzending uittrekt.

Deze plugin is dan mischien tegebruiken als een stukje voorbeeld

Geplaatst:

Het gaat niet om de tv. Die kan idd automatisch, of handmatig schakelen. Het gaat erom dat je juist niet met de tv kunt schakelen als de dreambox in de stand 'Altijd 16/9' staat. Bij deze stand zijn bij een 4/3 uitzending de zwarte balken links en rechts een stuk smaller. (de dreambox laat ook datgene zien wat normaal weggehaalt wordt door de overscan van de televisie.)

De oplossing zou dus zijn, een plugin die het beeld op de dreambox al inzoomed

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen