Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 PLI diamnond geinstalleerd en IP toegewezen. DHCP uit. Als ik de Dreambox (opnieuw) opstart/ reboot moet ik eerst mijn router resetten om internet verbinding te krijgen. - ik maak gebruik van newcamd of gbox doch in biede gevallen speelt dit. iemand enig idee?
Henksat Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Citaat: PLI diamnond geinstalleerd en IP toegewezen. DHCP uit. Als ik de Dreambox (opnieuw) opstart/ reboot moet ik eerst mijn router resetten om internet verbinding te krijgen. - ik maak gebruik van newcamd of gbox doch in biede gevallen speelt dit. iemand enig idee? Lijkt me eigenlijk een router probleem/instelling. Is zo te lezen geen Dreambox of Pli probleem. Heb je dit met andere images ook? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 bij mij werkt de verbinding van de DB via een router prima, waarschijn een router probleem zoals henksat al zei.
Freeangel Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Ik heb ook zo´n dergelijk probleem. Ik zet altijd de DHCP van de dreambox uit en zet er een vast ip-adres in. Dit heeft altijd perfect gewerkt echter bij de PLI diamond verlies ik na verloop van tijd de connectie en kan hem dan niet via de PC meer benaderen. Als ik dan in de router kijk zie ik dat de DB een heel ander adres toegewezen heeft gekregen dan ik hem handmatig heb toegewezen. Na een herstart van de DB kan ik weer wel connecten met de DB echter in mijn router blijft een ander IPadres bij de DB staan dan ik handmatig heb ingegeven. Zou dit komen door de eerste start na installatie want dan regelt de DHCP server nog welk adres door de DB verkregen wordt??? (ik heb de router niet opnieuw gestart nadat ik handmatig een IP aan de DB heb toegekend) Ik ben nu aan het proberen het probleem te verhelpen door de DB een statisch ip adres te geven in de router want dan kan ik de DHCP in de DB aan laten staan terwijl de DB toch het gewilde ip adres krijgt. Nog iemand met dit probleem misschien??? I had a dream, and now it has become reality
Henksat Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Bij mij hebben alle im het netwerk aanwezige PC`s (5) en Dreamboxen (4) een vast, statisch, IP adres. In de router staat de DHCP wel aan, maar alle apparatuur houd dus altijd hetzelfde adres. Ik heb zo altijd gewerkt en nog nooit problemen mee ondervonden. (spreekt voor zich dat dan in de DB de optie DHCP uitgevinkt moet blijven) Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Hiervoor gebruikte ik de Hydra en nu met de PLI Diamond heeft ie die kuren, vandaar. als gezegd het IP adres staat vast op 10.0.0.11 en blijft daar ook op staan. In de main status v/d router staat ie dan ook keurig. Daarnaast geef ik toegang middels de router-virtual server ivm gbox. Echter zowel in gbox als newcamd is het bij uit zetten / restart noodzakelijk om eerst de router te resetten- want anders maakt bouwt de DB geen verbinding op.Het gekke dat dit met deze instelling bij Hydra prima werkte.
Sat-Turner Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Citaat: Ik zet altijd de DHCP van de dreambox uit en zet er een vast ip-adres in. Deelt jouw router via dhcp ip adressen uit? Let er dan wel op dat je vaste ip adres van de Dreambox niet door de router aan een ander apparaat uitgedeeld kan worden. Want dan krijg je dit soort fouten. M.a.w. zorg ervoor dat het adres van de Dreambox niet in de dhcp range van de router staat. Groeten, Sat-Turner Dreambox 7025, Dreambox 600, Triax 78 cm, Monoblock Astra-Hotbird PLi-per de PLi-per de PLi
Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Mijn vaste is 10.0.0.2 en de rest heb ik (vast) toegewezen. ik heb er 5 aanhangen - op 10.0.0.6 / 7 /10 / 11 en 12.Dus dat kan het bijna niet wezen zou je zeggen.
jaapvdpol Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 ik had van de week al een soortgelijk topic hierover opgestart: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;page=3#1066942 Bij mij was het zo dat ik, na een herstart, een nummer kreeg van de dhcp, ondanks dat dhcp uitgevinkt stond in de db en er stond een ipnummer ingevuld. Het opnieuw installeren van de PLi Diamnd was de oplossing... DM7000S/DM500S - Multytenne Twin
Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 PLI opnieuw geinstalleerd middels flashwizard 6.2 en probleem over! bedankt allemaal!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen