Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vrienden, ik heb hier twee dreamboxen7020 die allebei hetzelfde probleem hebben (ik vermoed dus dat het dus bij iedere dreambox plaatsvindt): als ik een opname van pakweg itv2 (met ondertiteling) opneem en ik kijk daarna naar de opname, dan loopt de ondertiteling telkens 2 a 3 seconden voor. En dat is echt wel supervervelend.

Als je kijkt naar de gewone uitzending is er geen probleem, het is alleen als je de opname afspeelt, dat dit fenomeen zich voordoet. Ook als je via bullztext kijkt, blijft dit probleem bestaan.

Nu is mijn vraag: hebben andere dreamboxbezitters dit probleem ook en zijn er soms mensen met een oplossing?? alvast bedankt!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

hier doe thij t perfekt met pli diamond

t zal wel aan je gemini liggen

greets dev/x

Geplaatst:

dankuwel taxiplus dev/x, ik zal pli zeker eens proberen, misschien kunnen ook eens houders van gemini2.60-enigma even testen of zij met hetzelfde probleem kampen. Dan kunnen we de gemini-boys hiervan misschien op de hoogte brengen...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Hoewel PLi Diamond zeker de moeite waard is, het lost dit probleem niet op.

Het probleem zit hem er waarschijnlijk in dat de teletekst stream geen timestamps bevat, ter synchronisatie met audio en video streams.

De timing van teletekst paginas is door de uitzender goedgezet voor live ontvangst, maar bij het afspelen van een opname is de timing blijkbaar anders, en door ontbrekende sync data is dit niet te corrigeren.

Dit is de gevoelsmatige oorzaak, maar ik zeg er wel bij dat ik nooit echt heb uitgezocht wat er precies mis gaat, en waarom.

Geplaatst:

had eerst hydra en daar deed dit probleem zich ook voor hellaas dus denk ik een dreambox algemeen probleem

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen