Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik maak al meer dan een jaar gebruik van mijn Topfield 5500 PVR naar volle tevredenheid. Sinds kort komt het echter voor dat in mijn (radio) opnamen op HD blanco stukken voorkomen bij sommige opnames. Ineens is de Topfield dus niet meer betrouwbaar. Bij gewoon luisteren gebeurt het ook bij schakelen tussen de tuners dat 1 tuner 'geen signaal' meer geeft en de andere tuner nog gewoon 100% terwijl ze op dezelfde quad lnb zitten aangesloten.

Het een en ander heeft ook niets met de CI te maken want ook als deze er niet inzit (bij niet gecodeerde opnamen) komt het ook voor.

Heeft iemand enig idee waar dit ineens vandaan komt?

Geplaatst:

Het zou een defecte quad kunnen zijn, dat 1 uitgang niet meer deugt.

Probeer eens de kabels om te wisselen van tuner 1 en tuner 2 en kijk of het probleem ook meegaat.

Kan ook een aansluiting van de F stekker zijn die niet helemaal fris meer is, wat los contact of erosie etc.

Vind het wel vreemd dan dat het alleen in het radio gedeelte voorkomt,maar ik zie radio tussen haakjes staan dus ik vermoed ook wel de tv opnamen dan ?

Laat maar even horen

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

Het komt voor op beide tuners ontdekte ik afgelopen weekend. En het komt voor bij de quad lnb (Astra 1) maar ook bij opnamen via de twin lnb (Astra 2).

Bij tv-opnames ben ik het probleem nog niet tegen gekomen maar ik moet erbij zeggen dat radio-opnamen 90% beslaan van alles wat ik opneem.

Dus ik vermoed dat het probleem wel in de Topfield zit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen