garp44 Geplaatst: 31 januari 2006 Geplaatst: 31 januari 2006 Misschien komt het omdat ik blond ben, maar ik krijg m'n nieuwe Vbox 2 niet goed aan de praat met een Topfield 5000PVR. Ik had een Jaeger besturingskastje dat altijd perfect heeft gewerkt en ook de Vbox blijkt goed te werken met handmatig vastgelegde posities. Het lukt alleen niet om de posities via de TF5000 te programmeren gebruik makend van Disecq 1.2 Astra, Hotbird en Eut.W2 kan ik vastleggen (gebeurt automatisch op pos. 2,1 en 3 ?), maar daarna krijg ik overal Err.3 te zien in de Vbox display. Ik heb al diverse malen alles ge-reset en ben opnieuw begonnen (ook zonder eerst met de afstandsbediening posities vast te leggen), maar het blijft bij deze 3. Stuurt de ontvanger soms Disecq 1.0 codes (i.p.v. 1.2) ? Ik neem aan dat het iets te maken heeft met het gegeven dat de schotel ook niet draait wanneer ik in het Disecq menu met de "Gebruiker" optie bijv. 7E ingeef. Hij reageert overigens wel met "Installateur" setting. Kan iemand mij een hint geven wat ik fout doe ? (de onduidelijke handleidingen heb ik uiteraard al diverse malen bekeken...) Ruud VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W
Gast Geplaatst: 31 januari 2006 Geplaatst: 31 januari 2006 Bij de 4000 moet ik ook via installateur setting de posities invoeren.Heb je Diseq1.2 aan gezet en 1.3 of usals wel uitgezet?
garp44 Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Geplaatst: 31 januari 2006 Ja. De Disecq 1.2 staat "Aan". De USALS heb ik eerst ook geprobeerd, maar die staat nu uitgeschakeld. VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W
Gast Geplaatst: 31 januari 2006 Geplaatst: 31 januari 2006 Dan moet je het gewoon via de installateurssetting's doen.Ik denk dat je eerst even de limieten opnieuw moet instellen in de topfield.
garp44 Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Geplaatst: 31 januari 2006 Ik zal morgen weer eens een poging gaan wagen. Bedankt voor het meedenken. Ruud VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W
MehmetArslan Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 Geef je ook in het menu van de Topfield de andere sattelieten een nummer. Bv Turksat 5 Sirius 6 enz Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Gast Geplaatst: 4 februari 2006 Geplaatst: 4 februari 2006 Ik heb dan zelf wel een 4000 en geen 5000 maar daar hoef ik de satellieten in ieder geval geen nummer te geven.De vbox2 die geeft er zelf wel een nummer aan.De procedure die ik op de 4000 volg is: Menu->installatie->diseqc 1,2 motor->een satellietnaam kiezen->frequentie van een transponder kiezen(kies er één waarvan je weet dat die hier in principe te ontvangen moet zijn zie: www.lyngsat.com ) ->diseqc 1,2 op aan zetten->commandomodus installateur->besturing naar oost of west sturen totdat gele signaalbalk uitslaat-> motorsturing->opslaan ->druk op o.k. en dan staat de positie in de vbox2 opgeslagen.
garp44 Geplaatst: 5 februari 2006 Auteur Geplaatst: 5 februari 2006 Ah, deze optie kende ik nog niet. Ik heb nog deze week nog geen tijd gehad om even op m'n gemak te experimenteren, maar ik ga dit zeker bekijken. Ruud VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W
garp44 Geplaatst: 7 februari 2006 Auteur Geplaatst: 7 februari 2006 Bedankt voor de hulp allemaal. Het geven van een nummertje was de gouden tip. Ik heb bij het installeren destijds alle transponders en satellieten met Vega handmatig ingeklopt, waarbij er voor elke sat. automatisch? als Diseqc nummer 127 opgeslagen werd. En dat vind een V-box niet echt prettig. Ik heb de ontvanger gisteren aan de PC gehangen en alles netjes genummerd. Uiteraard werkt het nu als een zonnetje.. Toch blijft het vreemd dat ik dat nummer 127 nergens in de settings van de TF5000 zelf kon terugvinden. Ruud VU+ Solo2 met VTI 5.1.0 - NanoXX 9500HD - Topfield TF7700HSCI - 78cm Philips schotel draaibaar van 68.5E-45W
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen