Rw1n Geplaatst: 31 januari 2006 Geplaatst: 31 januari 2006 He hallo, Ik heb een probleem tijdens het opnemen. Ik neem bijv. RTL4 op en ga Net5 kijken. Met vlagen heb ik veel last van blokvorming bij het kijken, vooral bij bewegende beelden. Het lijkt of de tuner de bewegende beelden niet snel genoeg kan bijbenen. Nu heb ik wel meer vreemde dingen gelezen met het opnemen, maar mijn probleem ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb de HDD (maxtor 160GB) al omgedraaid, maar helaas geen succes. Hebben hier meer mensen last van? Grtz
ArsLP Geplaatst: 31 januari 2006 Geplaatst: 31 januari 2006 Dat je blok-vorming krijgt ligt aan de HD, de Relook schijnt een probleem te hebben met de HD van 160GB van Maxtor. Een grotere of terug naar een kleinere is waarschijnlijk de enige oplossing. Ik zal even gaan zoeken voor je waar ik dit gelezen heb en zal het hier dan ook plaatsen. Maar als je een andere HD gaat aanschaffen dan wel een van Maxtor, want met veel andere merken hardeschijven (eigen ervaring en van horen en lezen) kan de Relook niet overweg. Succes,pribo. Met vriendelijke groet, Leo.
JaxcC Geplaatst: 31 januari 2006 Geplaatst: 31 januari 2006 De 160 GB van Maxtor geeft juist GEEN fouten, bij andere hd die blokvorming geven kun je proberen om de HD op zijn kop te plaatsen en er voor zorgen dat de kabels niet gekruisd zijn. En/of om de HD-fan uit te schakelen (rudbox 2712). Grtz JaxcC
RobbieT Geplaatst: 31 januari 2006 Geplaatst: 31 januari 2006 Er zijn 2 verschillende fouten, die je goed moet onderscheiden. Het eerste veroorzaakt door de gevoeligheid van bepaalde schijven: - Streep/ blokvorming horizontaal, veel groene strepen/blokken. Omdraaien harde schijf helpt goed hiertegen. Deze fout treedt op ook als je met FTA kanalen bezig bent. De volgende fout: - Blokken in beeld waar veel actie is, eigenlijk vaak lokale freezes / reductie resolutie. Treedt eigenlijk alleen op als je 2 gecodeerde kanalen van 2 verschillende transponders opneemt, zie je niet als je FTA van 2 transponders opneemt, dan werkt alles 100%. Naar mijn idee moet er in de DGStation nog e.e.a. geoptimaliseerd worden en krijgen sommige processen nog niet de tijd die ze nodig hebben. De slechte IDE performance is hier een voorbeeld van. Ik denk dat hierdoor het decoderen nog niet altijd 100% gaat, maar even afwachten wat DGstation in de volgende versie verbeterd. Als je cijfers met een Dreambox vergelijkt denk ik dat Dream een aantal IBM-drivers die ze zelf herschreven hebben flink verbeterd hebben, en ik denk dat de IDE-driver er daar een van is. Ik denk dat als je dit soort fouten meldt dat het altijd nuttig is als je ook even een testje doet op FTA kanalen om te zien of het daar ook voorkomt. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen