Gast Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 wie kan me helpen. ik wil namelijk een vaste schotel en een rotor samen werken via een disq switch laten lopen. Hoe kan ik dat instellen in dm500.
Gast Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 Rotor en Vaste Opstelling samen op 1 box Hierbij een uitleg voor een Draaibaar en Vaste Opstelling samen op 1 box. Met dank aan : NSR instelling. ga naar setup- service zoeken-satelietconfiguratie. kies nu de afwijkende configuratie. we gaan nu eerst voor de vaste schotel: bv astra, zoek astra op in dit sateliet lijstje met (pijltje up- down) van je ab ga dan pijltje (links rechts) op lnb staan. die staan van alle satelieten op 0, kies astra en dan (ok knop ab). je bent nu in menu lnb configuratie. je ziet daar sat/lnb mapping lnb 0 ga daar op staan en weer (ok). kies nu uit dat lijstje lnb 1 (ok). ga nu blauwe knop volgende pagina en stel het volgende in dit alles weer met (pijltjes,ok) van je ab. 1 toneburst--------------geen. 2 diseqc modus---------version1.0 3 diseqc parameter-----a/a. nu opslaan groene knop.en je bent nu weer in het menu afwijkende configuratie. draaibare schotel: ga weer naar lnb 0 van een sateliet bv hotbird maakt niet uit welke. weer (ok) niets instellen nu, alle satelieten staan nu op lnb 0 behalve astra gewoon blauwe knop volgende pagina. dan weer instellen (ab). 1 toneburst-------------geen 2 diseqc modus--------version 1.2 (als het goed is staat er al) 3 diseqc parameter---b/b. 4 diseqc repeats------geen. 5 uncommitted switch-geen. nu opslaan groene knop. en je bent weer in afwijkende configuratie kies daar nogmaals voor groene knop opslaan. klaar. ik gebruik zelf een disqc 4 poort switch en mijn keuze voor draaibaar is parameter b/b. (a/b of b/a kan eventueel ook). poort 1= a/a poort 2= a/b poort 3= b/a poort 4= b/b gebruik je bv. diseqc 2 poort. poort 1= a/a vaste opstelling poort 2= a/b draaibare opstelling. Ps: wil je twee satelieten (2lnb's) op een vaste schotel en draaibaar.? kan ook bv. met 4 poorts diseqc. astra hotbird: astra a/a ,hotbird a/b, draaibaar b/a of b/b. dan word astra lnb1, hotbird lnb2, draaibaar lnb 0 in de lnb configuratie. succes, NSR zo werkt het bij mij met mijn dreambox gr. rene
Gast Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 Citaat: werktdit ook op een 7000? groeten jahoor geen probleem gr. rene
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen